Förbudsområden?

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
Millman
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 3
Joined: 21 December 2009, 22:18
Location: Umeå

Förbudsområden?

Post by Millman »

Såg i en äldre tråd att det diskuterats lite om förbudsområden men att det då inte varaktuellt att lägga in. Jag tycker att det skulle vara super bra om det fanns ett lager där förbudsområden (främst i fjällvärden) var inritade som man kunde ladda in vid behov. Det finns ju markerat på friluftskartan men det är lite bökigt att se och den uppdateras ju inte allt för frekvent. Jag förstår att det blir mer jobb och att Micke inte på något sätt kan hållas ansvarig för att det är 100% rätt men jag tycker ändå att det skulle vara till enorm hjälp då man är på lite längre friåkningsturer i inte helt känd natur. :)
/Millman
berrob
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 17
Joined: 4 September 2007, 15:45
Location: Norrfjärden

Re: Förbudsområden?

Post by berrob »

Det hade varit klockrent.
Garmin 276C
RX-1 -05 Warrior GT, Öhlins EC monoshock, Apex dyna mm.
Lynx Rave 550 -06 -Såld
SxViper 700 -02 -Såld
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Re: Förbudsområden?

Post by Andreas »

Dom stora generella förbudsområdena kan jag tänka mig, men jag har svårt att se hur man skall kunna underhålla lokala förbud.
Jag tror det skulle bli lite för mycket jobb för Micke och även underhålla dessa. Han sitter mest i telefonen eller så sitter han med datorn och lägger in spår nuförtiden. :)
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Förbudsområden?

Post by Mikael »

Om någon kan skicka in spår/rutter som beskriver förbudsområden så kan jag titta på det vid tillfälle.

De skall vara RIKTIGA områden och det bör stämma med verkligheten.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply