Dålig på att hitta orter i kartan!?

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
perssoonn
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 2
Joined: 11 January 2010, 20:21
Location: skogen

Dålig på att hitta orter i kartan!?

Post by perssoonn »

Tjena. Tycker att sökfunktionen på min Oregon med frilufts pro (hela Sverige) + skoterled fungerar dåligt. När jag går in på orter så kommer dom mest närliggande orternas namn upp per automatik, men sedan när jag går in och söker på ortens namn så står det allt som oftast: "Inga resultat hittades. Försök ändra i sökparametrarna". Det hjälper inte oavsett om man skriver med stora eller små bokstäver. Det är bara dom stora orterna som finns med i friluftskartan som man hittar, inte orterna som finns på skoterledskartan även fast dom finns som waypoints.

Söker jag på fel sätt?


MVH
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Dålig på att hitta orter i kartan!?

Post by Mikael »

Det är pga Friluftskartan. Vet inte varför Frilufts krånglar. Du kan behöva ändra i vilken karta den skall söka om orten du letar efter ligger i annan karta än den du befinner dig i. Din Frilufts Sverige består egentligen av 4 st kartfamiljer.

De orter som finns i Skoterledskartan kan du endast söka på om du har överfört kartorna North, South, East osv. Tyvärr är dessa orter utan ÅÄÖ (databasen med ortnamn & coordinat fanns i USA så...)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply