Ledkartan hamnar under FriProV2

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
Rydde

Ledkartan hamnar under FriProV2

Post by Rydde »

Hejsan. Har rotat bland trådarna men hittar inte just mitt problem, men har jag missat det så peka mig gärna i rätt riktning så kan vi ta bort denna tråden.

Jag har problemet att om jag aktiverar Friluftskartan Pro V2 samtidigt som Skoterledskartan i GPSen så lägger sig friluftskartan över de röda skoterlederna som således försvinner. GPSen i fråga är Nuvi 500.

Varken FriProV2 eller skoterledskartan är TYPade.

Friprov2 = gmapsupp.img (på minneskortet)
Skoterledskartan = gmapsupp.img (på internt minne)

Vet inte om det är korrekt, men vi överföring av skoterledskartan från mapsource till GPS valde jag bara de numrerade kartrutorna (tror det var 4 st) det fanns även bakgrundsrutor eller liknande men dessa lämnade jag ute.

Hoppas nån har haft likande problem och funnit lösning!
Rydde

Re: Ledkartan hamnar under FriProV2

Post by Rydde »

Verkar ha löst sig.

Nu har jag märkt att beroende på användningsläge "Kör", "Går", "Cyklar" osv så kan skoterledskartan komma att döljas eller placeras under frilufts trots att den är ibockad i kartvalen, dvs aktiv. Underligt, men bra att veta!
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Ledkartan hamnar under FriProV2

Post by Mikael »

Jag tror att GÅ-läget ställer till det hela. Vad jag har läst mig till så verkar "Scooter"-läget (dvs Vespa), fungera bäst.
Det påstås också att det i det läget ritas upp mest saker i Frilufts, dvs detaljrikedomen blir bättre. Om det stämmer eller ej vet jag inte då jag ej har en Nuvi500.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Rydde

Ledkartan hamnar under FriProV2

Post by Rydde »

Jepp, stämmer med mina tester också. Undviker vi "Går" funkar det fint.
Post Reply