Härjedalen - Ledinfo södra-östra

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
X-ride
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 40
Joined: 11 September 2011, 16:43
Location: Who Valley

Härjedalen - Ledinfo södra-östra

Post by X-ride »

Hej,

Åkte i lördags från Vemdalsskalet via Vemån - Linsell - Loftsdalen och runt västra härjedalen och tillbaka till Vemdalen.

Den s.k. led som finns på skoterkartan från Linsell till Loftsdalen, finns inte i verkligenheten. Däremot finns en kryssmarkerad led dock utan anvisningsskyltar, i verkligheten som från Linsell går mot Glöte för att sedan leta dig vidare västerut mot Loftsdalen.

Såg på en papperuppdaterad skoterkarta att den verkliga leden finns i uppdaterad utgåva, sparade tyvärr inte spåret vilket jag naturligtvis skulle skickat in för en fräsch uppdatering.

Nu var lederna dock i brutalt dåligt skick, så just den "rundan" är inget att rekomendera såvida du inte längtar efter 10 timmars Enduro träning :lol:
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Härjedalen - Ledinfo södra-östra

Post by Mikael »

Ajdå, synd att du raderade spåret.
Kan du skapa en rutt efter den icke existerande leden och maila mig så jag kan ta bort den?
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Re: Härjedalen - Ledinfo södra-östra

Post by ulstefan »

Hej var in och kollade på forumet och upptäckte denna tråd har ej kollat om du plockat bort leden annars kan jag kolla upp hur det är med den och om vi ska plocka bort den har ej åkt den själv men vet att den finns med på diverse kartor
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Härjedalen - Ledinfo södra-östra

Post by Mikael »

Jag kommer inte ihåg att jag tagit bort leden. Iofs så redigerar jag ganska mycket leder så det är lite lurigt att komma ihåg allt. ;)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply