Umeå-Sävar-Bygdeå-Robertfors-Lövånger-Skellefteå-Byske-Jävre

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Umeå-Sävar-Bygdeå-Robertfors-Lövånger-Skellefteå-Byske-Jävre

Post by Mikael »

Hejsan alla!

Var en liten resa med bilen och skadad som jag är så har jag givetvis skoterlederna ovanpå City Navigator då jag kör bil. Så fort jag ser en led så glor jag febrilt för att se om jag ser kryssen.

Såg till min fasa att det finns leder som korsar/går längs efter E4 som inte finns med på kartan i Umeå-Sävar-Bygdeå-Robertsfors-Lövånger-Skellefteå-Byske-Jävre området? :shock:

Ser också att det finns några leder som korsar E4 enligt kartan, men inte i verkligheten. :( Detta kan antagligen ha att göra med ombyggnad/breddning av E4.

Skulle vara fint att korrigera dem samt givetvis komplettera saknade leder efter kusten.

Så nu, kolla i era spår-gömmor eller med kompisarna om ni hittar GPSspåren som går runt där ni bor så jag kan langa in dem också. :)

Det är inte bara i fjällen som lederna behövs, fint å ha med dem vid kusten också. :wink:
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
JONASA
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 27
Joined: 5 February 2007, 22:21
Location: Sävar/Umeå

Post by JONASA »

Hade nog tänkt köra dessa leder men som säsongen blev vid kusten så sket det sig! :(
Men nästa år så! Jag är då ivrig att försöka i allafall!
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Gutes, hoppas resterande kustbor i nämnt område har med sig GPSen då det kör lite lokalt så det blir finfint även där.

Givetvis får man skicka in GPSspår från andra ställen också. :wink:
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply