Norge?

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Norge?

Post by ulstefan »

Nya leder i norge får vi köra skoter där :?: :?: eller är det för att gå på tur :?:
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Man får köra skoter. Endast efter leder och på många håll (alla?) så krävs det ledkort.

Eller som en norrman vid namn Jan H skrev till mig:

Det kommer an på hvilke leder du mener. I Troms og Finnmark finnes det åpne leder mens i Nordland må du ha fiskekort noen steder, løypekort noen steder(Hattfjelldal) og noen steder må du søke dispensasjon.

Du ska også huske å krysse grensen på godkjent grensekryssing! enten vei eller godkjent led som krysser grensen.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Post by ulstefan »

Ja inte är det som här i sverige alla fall vi får nog vara rädd om den här
friheten som vi fortfarande har här.
Stefan...
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Jo, synd bara att alla jäkla /&"%)=(/"" som kör med 'tappa-effekt-men-det-låter-satan-slutburkar', buskör inne i samhällen, osv, osv, osv, inte fattar det.

Skulle de ta all bomull/sågspån som de har i huvudet och stoppa i slutburken så skulle man inte höra skotern öht.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Post by ulstefan »

Sant som det är sagt
länge leve friheten(hoppas jag) :)
Stefan...
fredrikl
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 71
Joined: 6 March 2007, 07:39
Location: Malå

Post by fredrikl »

Mikael wrote:Jo, synd bara att alla jäkla /&"%)=(/"" som kör med 'tappa-effekt-men-det-låter-satan-slutburkar', buskör inne i samhällen, osv, osv, osv, inte fattar det.

Skulle de ta all bomull/sågspån som de har i huvudet och stoppa i slutburken så skulle man inte höra skotern öht.
och när dom sedan kombinerar det med dom högsta kammarna som går att uppbringa så blir det inte ett dugg bättre :-(
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Långpråmarna med högkam sabbar inte så jäkla mycket, boggien håller inte för att bomba sönder en led.

De som förstör absolut mest är de som de som fjantar runt med sina 440is och ger full mutter i varje grop.

I samma veva tittar de bak för att se när det sprutar lite snö (jo, de har dessutom tagit bort stänklappen för någon i Slednecks har så).

På avstånd så låter det som en ko som råmar, så obegripligt fult läte.

Senare, på kvällen så laddar det upp sin "tokfräna" film jo-tuben, halvkass GSM-kvalla som ingen annan än de själva vill se.

Patetiskt!!!

Helt och hållet min åsikt och den står jag för...
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
fredrikl
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 71
Joined: 6 March 2007, 07:39
Location: Malå

Post by fredrikl »

Mikael wrote:Långpråmarna med högkam sabbar inte så jäkla mycket, boggien håller inte för att bomba sönder en led.

De som förstör absolut mest är de som de som fjantar runt med sina 440is och ger full mutter i varje grop.

I samma veva tittar de bak för att se när det sprutar lite snö (jo, de har dessutom tagit bort stänklappen för någon i Slednecks har så).

På avstånd så låter det som en ko som råmar, så obegripligt fult läte.

Senare, på kvällen så laddar det upp sin "tokfräna" film jo-tuben, halvkass GSM-kvalla som ingen annan än de själva vill se.

Patetiskt!!!

Helt och hållet min åsikt och den står jag för...
om du inte har ngt emot det så kan jag gärna dela åsikten med dig... (så blir bördan mindre tung att bära menar jag)
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Post by ulstefan »

Jag håller säkert med jag också :?: om jag har översatt rätt :?:
Stefan...
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Tackar för hjälpen av börda-bärandet :D

Kommer tyvärr alltid vara sådana som sabbar, man kan alltid hoppas att de iaf blir lite färre av dem.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

Mjölkmaskiner hör hemma i stallet, inte på leden...
Baaaaaaaa, [titta bak], baaaaaa, [titta bak], baaaaaaa, [titta bak], baaaaaaaaa........osv...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
Post Reply