Led väster om Malung

Lite av varje kring kartor, leder, gpsspår (tracks), waypoints (landmärken) och rutter.

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
lunken71
Expert
Expert
Posts: 59
Joined: 17 December 2007, 21:14
Location: Kil,Värmland,Sverige

Led väster om Malung

Post by lunken71 »

Var upp en snabbsväng till Lisskogsåsen väster om Malung och körde lite i söndags. Pga mycket lite snö, bara is å ett vitt lakan blev det inte så mycke kört...men korven va jävligt god! :D Hur som helst... Leden jag skulle ha kört fanns inte där den skulle, och har väl aldrig funnits där heller vad det såg ut! Tyckte iof sig när ja la in rutten att den gick misstänkt väldigt rakt! Den är förmodligen handritad, och så verkar många leder va just där omkring!? Nu kunde jag inte köra så mycket på grund av snöbrist, men detta bör nog kollas upp!
**Lynx 850 DS BoonDocker-18**
**Garmin 276c**
" It´s not the fart that kills, it´s the smell"
ulstefan
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 59
Joined: 19 December 2006, 19:12
Location: Årsunda och Lofsdalen

Re: Led väster om Malung

Post by ulstefan »

Som sagt var det är bara kryssade skoterleder som gäller det är upp till oss seriösa kartanvändare att rätta
till dessa felaktigheter det är bara att skicka ett mail till micke så plockar han bort allt som är fel.
Ulstefan...
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Led väster om Malung

Post by Mikael »

lunken71 wrote:Var upp en snabbsväng till Lisskogsåsen väster om Malung och körde lite i söndags. Pga mycket lite snö, bara is å ett vitt lakan blev det inte så mycke kört...men korven va jävligt god! :D Hur som helst... Leden jag skulle ha kört fanns inte där den skulle, och har väl aldrig funnits där heller vad det såg ut! Tyckte iof sig när ja la in rutten att den gick misstänkt väldigt rakt! Den är förmodligen handritad, och så verkar många leder va just där omkring!? Nu kunde jag inte köra så mycket på grund av snöbrist, men detta bör nog kollas upp!
Illa att det är felaktigheter i kartan.
Du får mycket görna skicka in färspåret, även om det är litet. Många bäckar små. :)

Malung ligger fruktansvärt långt bort från mig, hoppas någon kan köra runt lite där då det blir snö för min skoter lär aldrig se Lisskogsåsen. ;)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
lunken71
Expert
Expert
Posts: 59
Joined: 17 December 2007, 21:14
Location: Kil,Värmland,Sverige

Re: Led väster om Malung

Post by lunken71 »

Synd att du inte vet vem det är som skickat in spåret,spåren för då kunde han ju säga vilka som han har ritat in resp kört.... Men jag ska väl kanske åka där nån mer gång farmöver när det blir snö, så jag får väl försöka rätta till det då! Men det borde väl finnas nån i Malungstrakten som har gps oxå...!?
**Lynx 850 DS BoonDocker-18**
**Garmin 276c**
" It´s not the fart that kills, it´s the smell"
User avatar
sarrow
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 104
Joined: 5 September 2007, 16:21
Location: Gagnef

Bjursås ?

Post by sarrow »

Alla leder kring bjursås stämmer skit så dom kan du plocka bort från kartan, så nån annan kan lägga in dom korrekt.
Garmin monterra med fri pro v.3 och självklart skoterkartan.

Garmin Rino 650 nordic
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Bjursås ?

Post by Mikael »

sarrow wrote:Alla leder kring bjursås stämmer skit så dom kan du plocka bort från kartan, så nån annan kan lägga in dom korrekt.
Hur långt ut från Bjursås?
Du har inga GPSspår, tänkte bara då du vet att de misstämmer.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply