http://www.modshop.se/fyndhorna/heavyhitters-58g
58g Heavy Hitters på rea i Arvidsjaur... 1250kr.
Varför skall man ha sådana? Bara för att finjustera ifall man trimmat eller?
Fanns Powercommander 3 till Apex också såg jag. Hade man ju på hojen för att justera sprutet när man trimmade.
Vissa påstod att det var bra att ha även om motorn var original själv vet jag inte för jag har aldrig haft nåt original.
Är det vanligt med sånt på snöskotrar också?
Variator kit och PC3
Moderator: Mikael
Variator kit och PC3
/Maggy
--->Yamaha RX Warrior 40th Anniversary Edition, Garmin Zumo 660<---
--->Yamaha RX Warrior 40th Anniversary Edition, Garmin Zumo 660<---
Re: Variator kit och PC3
Heavy Hitters har jag på gammelRXen.
Gör en hel del faktiskt, du får ut mer pulver till mattan. Sedan kan du vikta på så att maskinen uppför sig som du vill, alltifrån helt hysteriskt likt dragracing till mer touringtuffande.
Gör en hel del faktiskt, du får ut mer pulver till mattan. Sedan kan du vikta på så att maskinen uppför sig som du vill, alltifrån helt hysteriskt likt dragracing till mer touringtuffande.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Re: Variator kit och PC3
Låter som överkurs för mig då... jag vet ju inte ens hur den SKA uppföra sig. Än mindre om jag vill att den skall bete sig annorlunda.
Skall du sätta på nya också?
Skall du sätta på nya också?
/Maggy
--->Yamaha RX Warrior 40th Anniversary Edition, Garmin Zumo 660<---
--->Yamaha RX Warrior 40th Anniversary Edition, Garmin Zumo 660<---
Re: Variator kit och PC3
Kan ju vara bra och testa det man har innan.
Du kan ju sedan jämföra hur min gammelRX växlar, även om det är olika motorer så har de nog olika karaktär.
Det bästa var att i Heavy Hitters-satsen till RXen så följde det med en annan Helix med andra vinklar och ursvarvad för overdrive (den där grejen med ramper som sitter på sekundären).
Bra med overdrive på flera sätt, man kan ex. ha den lägre drevad och ändå bibehålla topphastigheten då man får högre slutväxel på variatorn.
Har man original drevning och det är en slät, låång sjö, man är less på sjön, hungrig osv. Då har man hyggligt hög topphastighet som gör sjön till ett minne blott...
Tror inte jag kommer langa på Heavy Hitters på Apexen, iaf inte till denna säsong.
Du kan ju sedan jämföra hur min gammelRX växlar, även om det är olika motorer så har de nog olika karaktär.
Det bästa var att i Heavy Hitters-satsen till RXen så följde det med en annan Helix med andra vinklar och ursvarvad för overdrive (den där grejen med ramper som sitter på sekundären).
Bra med overdrive på flera sätt, man kan ex. ha den lägre drevad och ändå bibehålla topphastigheten då man får högre slutväxel på variatorn.
Har man original drevning och det är en slät, låång sjö, man är less på sjön, hungrig osv. Då har man hyggligt hög topphastighet som gör sjön till ett minne blott...
Tror inte jag kommer langa på Heavy Hitters på Apexen, iaf inte till denna säsong.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04