Page 2 of 2

Posted: 4 April 2008, 19:55
by Mikael
Jodå, tror också att det går bra. Jag körde med Arctic då jag vet att deras boggie känns mycket bra, framför allt overloadsen.

Jag har för mig att man tappar lite i toppfart med M10, men det spelar mest troligt ingen roll.

Egentligen så är det väl vilken man får tag i som man monterar in, eller?

Allt ifrån Yammas mono till Doos SC4...

Posted: 5 April 2008, 07:39
by ranchn
Ja, tydligen så finns det ett ett nytt märke...
Men än så länge så är det bara Mikael här så har denna nya modellen med namnet YAMACAT eller var det Bolsjevik :lol: .

Image

Varför byta boggi? Duger inte originalet?

Posted: 6 April 2008, 18:36
by rubberhog
Inte nöjd me original boggien, vill även ha lite mer skidlyft för lössnökörning i backar, ska dit en 44 mm matta

Posted: 6 April 2008, 18:57
by ranchn
Jag klarar knappt att få skidlyft. antigen spinner den eller så gräver den krondiken. Jag är dock helnöjd med boggin på led.
Mer skidlyft med originaboggin torde väl gå att justera sig till. Släppa på balataremmen och dra åt den främre dämparen bör väl hjälpa? Men exakt hur, var och hur mycket kan säkert Mikael berätta för oss.
rubberhog wrote:Inte nöjd me original boggien, vill även ha lite mer skidlyft för lössnökörning i backar, ska dit en 44 mm matta

Posted: 6 April 2008, 19:43
by Mikael
Hjälper inte så mycket att släppa på balataremmarna på en ProAction boggie. Det enda resultatet är att man knäcker W-armen efter ett tag pga för hög brytkraft i W-armen.

Det som motverkar att medarna åker upp är antires-stagen som många kallar dem. Man kan justera dem så att boggien tillåter mera skidlyft tyvärr så får det en nackdel med det som heter matrapp.

Om en ProAction boggie tillåts trycka ihop mycket längst bak så slackas mattan ganska avsevärt.

Jag upplevde det lättare att få medlyft då jag monterade på v-kittet så den växlar på lite bättre.

Min åsikt...