Page 1 of 1

Lektur!

Posted: 6 April 2008, 16:26
by Mordecaien
http://www.pixbox.se/alb763312

Det där var dagens nöje (utom de två första bilderna). En Yamaha blir ruskigt tung med halva arslet nere i en blötmyr :D och en REV som sätter sig i en tall 3min efter att man grävt upp yamahan (som tog 45min att gräva fram) känns fruktansvärt mycket tyngre än den egentligen är.
Sista bilden fick bli sista fastkörningen för dagen, då var vi så trötta att vi for hem.

Det roliga är att det snöar ännu mer just nu ;) och folk som oroade sig för att säsongen var över...

Posted: 6 April 2008, 20:04
by Bearcat
Förstår att ni vart lite trötta! :-)

Re: Lektur!

Posted: 7 April 2008, 05:09
by ranchn
Jag vet. Min RS Venture lyckade jag köra fast i ett älvutlopp när jag skulle leta efter en ledj...l. som finns på kartan med inte i verkligheten.
Jag och grabben fick skotta i "endast" 2 timmar.
Vi fick fram skotern 10cm, sedan grävde den ned sig.Undrar om det skulle ha varit bättre med en TF-boggi denna gång.
-8 grader flövatten, svett och tårar.
Gissa om det var skönt att dra på sig hjämmössan och hjälmen.
Image


Mordecaien wrote: En Yamaha blir ruskigt tung med halva arslet nere i en blötmyr

Posted: 7 April 2008, 11:18
by Andreas
Hoppsan - Det däringa trädet var nog lite svårt att mejja ner... :)

Posted: 16 April 2008, 20:24
by Mordecaien
Liten update från turen igår:

Image


Image

Image

Den var inte lika "Mountain" som jag trodde :roll:

Posted: 17 April 2008, 09:40
by Andreas
Heh. Man använder grävmaskin till att gräva krondiken, inte skoter... :)

Posted: 17 April 2008, 20:28
by ô-Man
Sådär såg det ut för mig med när jag körde RX1MM.
Efter bytet till VentureTF så har det inte hänt. Behöver aldrig gasa lika mycke, och när det börjar gräva så drar man bara av på gasen och backar lös.
Flippförlängning är en fantastisk uppfinning.
En stor fördel med 32mm Ripsaw är att den aldrig hinner skyffla tomt under skotern.

Posted: 17 April 2008, 20:54
by Mikael
ô-Man wrote:En stor fördel med 32mm Ripsaw är att den aldrig hinner skyffla tomt under skotern.
Öhm, jodå. Det gör den visst. :)

Dock inte i det före som är nu, men tidigare i vinter så har det nog hänt någon gång.

Fast skillnaden är att jag inte kör RS...

Funderar på att byta till en Intense eller Crossovermatta till nästa säsong.
Min RipSaw börjar se lite naggad ut efter 1500 mil, samt att lite högre kammar troligen inte skadar.

Posted: 18 April 2008, 21:25
by ô-Man
Menade att en 32mm inte hinner skyffla lika mycke som en 50,2 på samma tid. Eller om du så vill samma antal varv på mattan.
Det går helt enkelt inte lika fort och få luft under så man hänger på fotstegen.
Men så länge man inte är ensam så spelar det inte så stor roll, det går alltid och få lös en skoter som är fastkörd.
Bandvagn och helikoper finns i värsta fall.

Posted: 30 April 2008, 09:38
by Mordecaien
ô-Man wrote:Menade att en 32mm inte hinner skyffla lika mycke som en 50,2 på samma tid. Eller om du så vill samma antal varv på mattan.
Det går helt enkelt inte lika fort och få luft under så man hänger på fotstegen.
Men så länge man inte är ensam så spelar det inte så stor roll, det går alltid och få lös en skoter som är fastkörd.
Bandvagn och helikoper finns i värsta fall.
Där hade det nog inte spelat någon roll vad man kört. Hade ingen särskild fart kvar och skulle vända för att köra ner för backen. Men den "lilla knölen" visade sig vara ett jättehål med puder. Det syns väldigt dåligt på bilderna men vinkeln var ruskigt stor, fick klättra över skotern för att komma runt.