Garmin 276C internminne?

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
ocl 8an
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 2
Joined: 24 December 2009, 22:32
Location: Södra Sverige

Garmin 276C internminne?

Post by ocl 8an »

Hej,

Har precis köpt skoterkartan och har den i Mapsource...
När jag markerar de kartor jag vill ha in i min Garmin 276C och skickar dem så får jag upp ett felmeddelande om att GPS:en inte har något internminne för kartor. Stämmer det? Enligt specen på Garmin.se har 276C 2Gb internminne..
Funkar det minnet inte för kartor?
Vilket typ av minne ska jag ha då? Finns det riktigt stora Garmin minnen som rymmer hela Friluftskartan (1Gb) och skoterkartan samtidigt?
Var köper man denna typen av minneskort??

Tack för svar!

Richard
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Garmin 276C internminne?

Post by Mikael »

276C har inget internminne, det är 278 som har det. Bättre att kolla på www.garmin.com
Dessutom, du kan inte överföra kartor på det normala sättet till 278ans internminne.

Största minnet till 276C (och 278 etc.) är 512mb så du får inte plats med Frilufts över hela sverige.
Men du kanske inte behöver ha Frilufts från Smygehuk ända upp till 3riksröset, vissa delar kanske du kan sortera bort.

Skall du ha hela Frilufts måste du skaffa dig en 278, sedan skapa egen kartfil och skicka in den i GPSen med Webupdater.

Minneskorten köper du antingen från någon GarminÅF i Sverige (svindyrt, säkert 1700:-) eller så beställer du 512mb minnen från USA för ca 700:-
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
ocl 8an
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 2
Joined: 24 December 2009, 22:32
Location: Södra Sverige

Re: Garmin 276C internminne?

Post by ocl 8an »

Tack för svar!

Behöver inte hela friluftskartan på minnet..
Tänkte bara att det var praktiskt att föra in kartan en gång och sedan är det klart...
Post Reply