Radera waypoints, Colorado 300

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
axis
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 15
Joined: 12 January 2010, 22:05
Location: Skellefteå

Radera waypoints, Colorado 300

Post by axis »

Hej
Har en fråga om colorado 300. Har nyligen inhandlat en sådan och har city navigator på ett minneskort och friluftskartan på ett annat, ska också lägga in skoterledskartan som just dök upp i min e-post. Min fråga lyder som följer: Hur tar jag bort waypoints på ett snabbt och smidigt sätt? Jag lade in en fil med alla sveriges fartkameror genom mapsource men insåg snabbt att jag inte ville ha kvar dem, har nu mha poi-loader lagt in dem så jag får ljudvarning i stället. JAg hittar ingenstans där jag kan ta bort alla dessa waypoints på en gång, vare sig i GPS:en eller i mapsource. Det går ju ladda över dem från GPS:en i mapsource men de ligger ju fortfarande kvar i minnet på min GPS och tar upp nog plats för att jag inte ska kunna skapa nya waypoints. Att ta bort dem en och en känns inte så lockande då det skulle bli väldigt tidskrävande.

Stefan
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Radera waypoints, Colorado 300

Post by Mikael »

Jag har ingen Colorado själv, men det borde gå att välja nåt i stil med "Radera alla waypoints", med nån meny eller knapp eller så.
Du kan inte göra det från Mapsource.

Ett annat alternativ är att göra fabriksåterställning, men då nollställs allt.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
axis
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 15
Joined: 12 January 2010, 22:05
Location: Skellefteå

Re: Radera waypoints, Colorado 300

Post by axis »

Blev nästan pinsamt nu, insåg att jag kunde lägga till fler val i menyn b.la. waypointhanterare där det går radera alla waypoints :oops:
Post Reply