Kartfamiljer "bockar" på sig själv

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
runte
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 358
Joined: 13 May 2008, 09:16
Location: Sävast

Kartfamiljer "bockar" på sig själv

Post by runte »

Har några ggr sett att om jag har CNE eller skoterledskartan avbockad för att "rutta" för skoter eller vägburet fordon så händer det understundom att min garmin 478 får prob med ruttningen, iofs helt naturligt eftersom när jag då kollar i "kartinformation" så är både skoterledskartan och CNE satta som aktiva och gps:n måste ha stora problem med att veta om jag ämnar ta skotern eller bilen

Har försökt hitta en röd tråd varför denna oönskade "ibockning" sker, det beror inte på synkning till PC, vilket jag först trodde
Någon som har tips?

Fö. i menyn finns ju både "kartinformation", som jag har kläm på och "kartinfo", har inte lyckats se någon skillnad om jag har kartinfo till eller ifrån
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
HMR
Kung
Kung
Posts: 203
Joined: 2 January 2009, 11:42
Location: Österlen, Scania, Sweden

Re: Kartfamiljer "bockar" på sig själv

Post by HMR »

runte wrote: Har försökt hitta en röd tråd varför denna oönskade "ibockning" sker, det beror inte på synkning till PC, vilket jag först trodde
Det trodde jag med! Dvs att så fort man tankat upp något till GPS:en så aktiveras alla kartor.

Skall testa när jag har långtråkigt framför TV:n (hustrun vill se Mästarnas Mästare eller likn)
HMR
Montana, GPSMAP 278, Nüvi 760, eTrex HCx, Nüvi 765, Street Pilot on Android
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Kartfamiljer "bockar" på sig själv

Post by Mikael »

Om man byter mellan båtläge och billäge så aktiveras automatiskt alla båt resp. bilkartor automatiskt.
Kan det vara det?
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
runte
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 358
Joined: 13 May 2008, 09:16
Location: Sävast

Re: Kartfamiljer "bockar" på sig själv

Post by runte »

Mikael wrote:Om man byter mellan båtläge och billäge så aktiveras automatiskt alla båt resp. bilkartor automatiskt.
Kan det vara det?
Har testat det men det blir ingen aktivering pga den manövern
Iofs har jag inget sjökort i apparaten
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
Post Reply