Zumo 220

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
HMR
Kung
Kung
Posts: 203
Joined: 2 January 2009, 11:42
Location: Österlen, Scania, Sweden

Zumo 220

Post by HMR »

Har gullat lite med en Zumo 220 och skrivklådat av mig här: http://resmark.se/gps/z220.pdf
HMR
Montana, GPSMAP 278, Nüvi 760, eTrex HCx, Nüvi 765, Street Pilot on Android
runte
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 358
Joined: 13 May 2008, 09:16
Location: Sävast

Re: Zumo 220

Post by runte »

Intressant läsning, synd att det fordras en del "handgripligheter" för att få den användbar
Ser fram mot en liknande test ang Garmin Montana framöver
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
HMR
Kung
Kung
Posts: 203
Joined: 2 January 2009, 11:42
Location: Österlen, Scania, Sweden

Re: Zumo 220

Post by HMR »

Jag tycker att vi har en bra dialog med Garmin om Montana och Lars Eriksson på Garmin Sverige anstränger sig för att påverka firmware så att den funkar för offroad & äventyr.

Men det kommer att ta sin tid. Om Lars är framgångsrik så har vi något bra framåt vintern. Något som inte kräver diverse handgripligheter.
HMR
Montana, GPSMAP 278, Nüvi 760, eTrex HCx, Nüvi 765, Street Pilot on Android
runte
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 358
Joined: 13 May 2008, 09:16
Location: Sävast

Re: Zumo 220

Post by runte »

HMR wrote:Jag tycker att vi har en bra dialog med Garmin om Montana och Lars Eriksson på Garmin Sverige anstränger sig för att påverka firmware så att den funkar för offroad & äventyr.

Men det kommer att ta sin tid. Om Lars är framgångsrik så har vi något bra framåt vintern. Något som inte kräver diverse handgripligheter.
Låter väldig bra att du redan ligger i framkant för att om möjligt få till en användbar produkt
Får även hoppas att "sunlight readable" innebär något åt 278/478:n läsbarhet i sol och snöförhållanden
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
Post Reply