Typfil i en befintlig gmapsupp.img

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
Unimogen
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 8
Joined: 25 December 2011, 14:53
Location: Piteå

Typfil i en befintlig gmapsupp.img

Post by Unimogen »

Hej! Fick låna ett sd-kort av en i byn med friluftskartan pro norra norrland och tomt,skiftesgränser ihopbakade till en gmapsupp.img. Jag skulle vilja sära på dom och kunna se skiftesgränserna i mapsource för att kunna köra tillsammans med friluftskartan v2, jag kan separera dom med gmaptool och får då en typfil och ett gäng med img filer.

Problemet är att jag inte får igång typfilen i mapsource. Jag har laddat hem en färdig typfil(som någon här har gjort) den funkar i mapsource men när jag byter ut den mot den som jag fick ut ur gmaptool så syns det inget.

Det verkar som typfilen är "tom", det är rätt i regeditorn annars skulle inte den andra funka. I min oregon 300 så syns skiftesgränserna och kartan men gränserna är vita, skulle vilja ha dom svarta, han som jag lånade kortet av hade en astro 220 i hans var gränserna svarta......Hur gör jag.....?

//Stolt ägare av en femnia
Unimogen
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 8
Joined: 25 December 2011, 14:53
Location: Piteå

Re: Typfil i en befintlig gmapsupp.img

Post by Unimogen »

Verkar som om fastighetsgränserna inte ligger i typfilen, hittade detta med gmaptool.

Data MPS
V: 19H Sollefteå NO, 19H Sollefteå NV, 19I Örnsköldsv (1)
F: PID 1, FID 779, FriPro Norra Norrland
F: PID 1, FID 803, FastgrBD

Så till frågan hur får jag ut FastgrBD ur gmapsupp.img och till mapsource. Har provat många ggr med hjälp av diverse guider från nätet men det blir bara error..... :? :?
Unimogen
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 8
Joined: 25 December 2011, 14:53
Location: Piteå

Re: Typfil i en befintlig gmapsupp.img

Post by Unimogen »

Jag löste det! Nu funkar den i mapsource......
Post Reply