Trådlös yttertempgivare till Garmin

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Yamma666
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 16 January 2012, 19:40
Location: Sthlm/Hede

Re: Trådlös yttertempgivare till Garmin

Post by Yamma666 »

Jag upptäckte efteråt att jag hade inställningen normal istället för EGNOS. Var säker på att jag tidigare valt EGNOS. På Nynäsvägen fick jag vid prov i EGNOS-läge 2m missvisning förutom när jag åkte under broar då den steg till 3m
Yamaha RS Venture TF EPS -12
Montana 650t
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Trådlös yttertempgivare till Garmin

Post by Mikael »

Ok, tror att du ligger någon grad längre söderut än mig. :D Nästan 66 grader nord påverkar Egnos en smula negativt.
Mina Egnos-satelliet ligger precis vid horisonten. man skall ha mycket tålamod innan dessa synkas och helst vara ute på havet.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
gide
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 11
Joined: 14 March 2009, 10:16
Location: Björna

Re: Trådlös yttertempgivare till Garmin

Post by gide »

Hej jag har en Oregon 400t och köpte på mig Tempe enheten kanske lite väl fort utan att kolla ordentligt att det skulle fungera på min enhet.

I inställningar och sedan träning på Oregon 400t så finns det två st ANT+ enheter det är puls räknare och kadens räknaren för cykel.

Nu undrar jag eftersom det på Oregon 600 och 650 finns möjlighet att ansluta Tempe genom att bocka i en ruta för den i inställningar under ANT+ enheter.

Om det skulle vara möjligt att använda den programvaran på min eller flytta in den delen av programmet i min enhet så det funkar eller skall det vara så illa

att jag måste köpa en ny apparat för att få det att fungera?

Hoppas inte på den sista lösningen utan istället att någon här har en lösning på problemet.
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Trådlös yttertempgivare till Garmin

Post by Mikael »

Skumt, med tanke på att till Oregon450 så skall tempe fungera.
Har du uppdaterat GPSen till senaste versionen av programvaran?

Fast å andra sidan så finns inte 400t med på listan över kompatibla enheter.

Att flytta programvaran från ex. 450 till 400 tror jag inte är helt lätt. Tror att de på GarminCity alternativt Noemans kan svara på det.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply