Montana 680T

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
ante1970
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 8
Joined: 26 December 2014, 21:15
Location: Gävle

Montana 680T

Post by ante1970 »

har nu kommit så långt att jag skall köpa en gps. Funderar på en Montana 680T, skillnaden emot 680, verkar vara att den har kartor. Har jag nån användning av dom ? Kommer mestadels att ha den till skoter, kanske nån fisketur till fjälls. kartan som fås med. fungerar den med skoterkartan eller är det endast frilufts som funkar ? MVH Anders
User avatar
Magster
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 13
Joined: 11 February 2008, 20:43
Location: Örnsköldsvik

Re: Montana 680T

Post by Magster »

Skillnaderna är som du säger att 680T har en förinstallerad karta samt att 680T har 2,9Gb internminne jämfört med 680:ans 2,7Gb.

Det man kan läsa sig till är att den förinstallerade kartan är en fritidskarta över Europa, hittar ingen info om den gällande upplösning o.s.v.
Den kartan verkar heller inte gå att köpa på Garmin, vidare kallas de topo kartor som säljs inte för fritidskartor utan friluftskartor.

Någon som vet mer om denna förinstallerade fritidskarta Europa och vad som skiljer på exempelvis topo sweden?

Har du inte tänkt att köpa på nätet och vill vara riktigt säker, kan du väl ladda ner demo kartan.
Lägg den på ett minneskort, gå till butiken och be att få testa gpsen.
Då kan du avgöra kvaliteten på den förinstallerade kartan och få kvitto på att skoterkartan funkar.
Och tänk på att du måste skrolla till Byske för att se skoterkartan.

Mikael, visst funkar det, demo kartan är väl olåst?


Fridens,
Magnus
ante1970
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 8
Joined: 26 December 2014, 21:15
Location: Gävle

Re: Montana 680T

Post by ante1970 »

ok,tack för svar. lutar åt 680. utan karta. om jag skall köpa friluftskartan V5 pro. skall man ta Download eller på minneskort ?
runte
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 358
Joined: 13 May 2008, 09:16
Location: Sävast

Re: Montana 680T

Post by runte »

ante1970 wrote:ok,tack för svar. lutar åt 680. utan karta. om jag skall köpa friluftskartan V5 pro. skall man ta Download eller på minneskort ?
Aldrig fel att ha kartan hemma i datorn
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
Big2bing
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 2
Joined: 3 May 2017, 07:49

Re: Montana 680T

Post by Big2bing »

Information är bra, tack
Post Reply