GPS-val??????????

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

User avatar
ô-Man
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 177
Joined: 25 April 2006, 19:36
Location: Luleå

Post by ô-Man »

[quote="ArcticFun
Zumon lägger väl spår hela tiden, jag tror nästan att hela skotersäsongen rymms som aktiva spår för de flesta. Det är väl betydligt mer än 276:an.
Det gör ju också att man inte behöver göra rutter.

//[/quote]


Både Zumo och 276C lägger 10 000 spårpunkter, tämligen lika anser jag.
Jag kör alltid med spårfunktionen påslagen. 1 skotersässong borde nog rymmas. Beror ju på vad du har ställt spår tätheten på.
Kör så det ryker, nog håller grejorna
ArcticFun
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 25
Joined: 5 January 2008, 20:46
Location: Kiruna, Lappland Sweden

Post by ArcticFun »

Zumon har 10000 spårpunkter i den aktiva loggen, dvs den som kan visas på skärmen. Jag var nog lite optimistisk om att det räcker hela säsongen :( Zumons spåralgoritm går inte att ändra så 10000 punkter räcker nog bara 50-100 mil tror jag.
...Men Zumon sparar ca 200000 punkter i den "inaktiva" loggen i GPSen så hela säsongen ryms :) Dock måste man ladda över det i en dator och använda Mapsource för att se spåren och göra rutter av dem.
//
User avatar
ô-Man
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 177
Joined: 25 April 2006, 19:36
Location: Luleå

Post by ô-Man »

Det samma kan du göra med 276c men då är du inte styrd av antalet punkter, utan bara av minnes kapasitet. DVS du kan spara alla spår du vill så länge du har minne ledigt.
Kollade precis i min 276c på ett av spåren jag sparat, det är 5618,8km.
Mitt sista spår vid fullt minne är 2404,3km.
Distansen är ju olika beroende på hur mycke du har stått stilla med gps:en påslagen, då den loggar helatiden. Det långa spåret gick lite snabbare för då hade jag den bla påslagen vid en flygning t o r till Croatien.
Max fart på min gps är 829km/h.
Lite kul om polisen vill se hur fort man kört som snabbast :wink:
Kör så det ryker, nog håller grejorna
Post Reply