nuvi 500

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

peswe
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 13
Joined: 18 March 2009, 12:50
Location: Skellefteå

Re: nuvi 500

Post by peswe »

Mikael wrote:Man kan också slå på det på Zumo660 men tyvärr så blir det ändå ingen Raw logging trots att den säger att det är aktivt.
Det enda som loggas extra i Zumo660 är trafikdata och navigationsdata, dvs nav.bin och traffic.bin, gps.bin uteblir och det är den som är den man vill ha.

Nåja, får leta lite mer på Zumo660in och se om filen kanska lagras på annat ställe.

Att Garmin ALLTID skall skall göra varje ny GPSmodell sämre än den förra. :twisted:
Vet du om det finns någon möjlighet att spela inRaw data på zumo660. Farsan som har en zumo660 sneglade "avundsjukt" på min nüvi500 när jag spelade in rawdata...

/Peter
perokk
Expert
Expert
Posts: 74
Joined: 22 September 2008, 21:09
Location: Lillpite

Re: nuvi 500

Post by perokk »

Vad är bättre med Raw loggningen ? än med spår som blir i tex min nuvi 500

mvh perokk
Trollet
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 114
Joined: 8 August 2009, 00:45
Location: Skellefteå

Re: nuvi 500

Post by Trollet »

perokk wrote:Vad är bättre med Raw loggningen ? än med spår som blir i tex min nuvi 500

mvh perokk
Rawloggen tar din position en gång per sekund, oavsett om du står stilla, kör rakt fram osv. Den gallrar inte i spåret för att göra filen mindre, det gör vanliga loggen. Krympningen kan tex klippa av en kurva om du har otur och den bestämmer sig för att inte ta med punkten då du är "i hörnet" av en kurva, tex om du ska följa kanten på en åker så kan det i loggen se ut som att du genat sista biten trots att du svängt 90 grader längst in i hörnet.

Och viktigast, den loggar exakt position, är du nära en väg så visar vanliga loggen att du befann dig på vägen, medan rawloggen visar var du faktiskt var.
Nüvi 500
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: nuvi 500

Post by Mikael »

peswe wrote: Vet du om det finns någon möjlighet att spela inRaw data på zumo660. Farsan som har en zumo660 sneglade "avundsjukt" på min nüvi500 när jag spelade in rawdata...

/Peter
Hittills så har jag inte hittat något sätt att få igång Raw logging på Zumo660. Kör min i Gå-läge och då verkar inte FästPåVäg vara påslaget.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply