Nüvi 310

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
lars_jak
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 1
Joined: 10 March 2009, 11:03
Location: Norsjö

Nüvi 310

Post by lars_jak »

Hej.. Är ny på denna sida så jag har lite funderingar.1 Hur får jag tag på skoterledskartona.2 Jag har en Nüvi 310 är den lämplig att ha som GPS på skoter. 3 Kan jag ha skoterledskartan i den och är det lättast att ha dom på ett SD kort då lr. Tack på förhand..Ps Vi körde skoter från Norsjö till Svensbyn/Piteå utan GPS och det gick bra, men tanken på en fanns hela tiden..MVH// Lars
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Nüvi 310

Post by Mikael »

1. Skicka epost till mig (mikael@kartman.se) så skickar jag info. Har inte blivit av att jag skrivit in den infon på hemsidan. Känns som att jag måste ta tag i det.

2. Har inte Nuvi310ans specifikationer i huvudet, men den är väl inte så tålig när det gäller väder och vind. Den gillar nog inte att bli blöt och utsättas för mycket kyla. Men jag vet att det finns de som använder sådana, även 200-serien.
De har dem i en ZIPlock påse för att slippa fukten.

3. För skoterledskartans del så spelar det ingen roll om den är på internminne (om sådant finns) eller SDkort. Om du skall använda den tillsammans med Frilufts så är det mest praktiskt att ha Frilufts på SDminne och skicka Skoterledskartan till internminnet (om det då finns sådant). Då går det snabbare att uppdatera skoterlederna i GPSen när ny karta släpps. Man behöver inte skicka om alla kartor till GPSen om de ligger på olika platser.
Detta för att Garmins GPSr raderar tidigare kartor på den platsen som man lagrar ner nya kartor, med untantag för de förladdade bilkartorna.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply