Ledkartan utanpå Friluftskartan i Mapsource ?

Frågor/problem kring installation och uppdateringar.

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Ronk@n
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 19
Joined: 14 April 2006, 16:50
Location: S.Sunderbyn

Ledkartan utanpå Friluftskartan i Mapsource ?

Post by Ronk@n »

Går det att göra ?
Som det är nu så fungerar det endast i GPSén.

En stilla fundering så här på kvällskvisten
Snart är det jul igen !!
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Tyvärr inte. Vi alla kanske skulle tokskicka mail till Garmin och fråga när det finns möjlighet att se olika kartfamiljer 'ovanpå' varandra om en kartfamiljs kartor är transparenta.

Tyvärr, av egna erfarenheter, när det gäller att få extra finesser från Garmin så har det inte gått så bra. :(
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
ranchn
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 332
Joined: 5 November 2006, 20:05
Location: Hällnäs

Post by ranchn »

Synd...


När man skapar en körrutt i gps:en, kan man då få den att följa skoterleden, eller envisas den med att följa väg eller fågelväg?

Någon som vet hru denna funktionen är i Friluftskartan Pro?

// R
Mvh ranchn
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Autorouting, som du beskriver, supportas inte av ledkartan, ej heller av Friluftskartan Pro. Det är endast City Navigator / City Select som supportar dessa funktioner.

Så det är fågelvägen som gäller, jag brukar plotta ut ett antal route-punkter som gör att jag får en hyffsad överblick på körningen.

Jag har testat att skapa en routeversion av ledkartan. Funkar finemang och ser helt superduper ut, tyvärr så kostar den programvaran 2500 EUR vilket inte känns alltför kul att slunga upp.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
ranchn
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 332
Joined: 5 November 2006, 20:05
Location: Hällnäs

Post by ranchn »

Mikael wrote:Autorouting, som du beskriver, supportas inte av ledkartan, ej heller av Friluftskartan Pro. Det är endast City Navigator / City Select som supportar dessa funktioner.

Så det är fågelvägen som gäller, jag brukar plotta ut ett antal route-punkter som gör att jag får en hyffsad överblick på körningen.

Jag har testat att skapa en routeversion av ledkartan. Funkar finemang och ser helt superduper ut, tyvärr så kostar den programvaran 2500 EUR vilket inte känns alltför kul att slunga upp.
Vilket pogram använde du då? När du testade routong altså.
Mvh ranchn
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Jag använde en demoversion av kompilatorverktyget för Garmins kartor.
Blir lite skumma kartor och sedan går kartan inte att använda i Mapsource då (köper man programmet så fungerar det i Mapsource etc.)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply