Page 1 of 1

*** Klienten kunde inte ansluta till uppgraderingsservern! *** #1

Posted: 10 April 2019, 09:53
by Mikael
Gäller om endast denna rad kommer.

Då uppdateringsprogrammet meddelar att inte servern kan nås så kan det vara att för att det är länge sedan du uppdaterade kartan/gammal installation.

Gör då så här:
Leta reda på filen skoterupdate.ini som ligger i samma mapp som uppdateringsprogrammet.
Öppna den med Anteckningar för att redigera. Du kan behöva starta Anteckningar genom att högerklicka på Anteckningar och välja ”Kör som administratör”, dvs om du inte får spara filen.

Ändra texten "address=kalixnet.mine.nu" till "address=skoterupdate.kartman.se"
Kolla också raden ”port=” och ändra till ”port=8088” för säkerhets skull.
Ändra inget annat och spara filen.

Testa nu att uppdatera. Du måste kanske starta ”Uppdatera skoterledskartan” genom att högerklicka på programmet och välja ”Kör som administratör”
Om det inte fungerar eller om du inte klarar av det så kan jag skicka dig en ny installation. Kontakta mig.