Visste ni detta...?

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Visste ni detta...?

Post by Andreas »

Jag fick nyss höra att det är mot lagen att ha ett barn framför sig på skotern.
Det är tydligen den som sitter längst fram som är förare av fordonet...
För mig låter det konstigt, för om man då har en hund framför sig, är det då hunden som kör fordonet?
Vidare borde detta betyda att du som sitter som passagerare kan vara onykter då du inte är förare av fordonet och då har polisen ingen rätt att ta nykterhetstest på dig... Hmmm... Och vad säger lagen - Är det mot lagen låta djur köra fordon?
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

Uppdaterat: Enl. en dom i högsta domstolen, så slogs det fast att den som framför ett fordon är den som styr fordonet, d.v.s. inte hunden eller barnet...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
Mordecaien
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 14
Joined: 26 March 2008, 12:55
Location: Lite var stans
Contact:

Post by Mordecaien »

Mjo jag tänkte väl. Hur skulle man klara sig utan airbag? Små snoriga ungar är perfekt som airbag ;)
Ponyfish

Rx1 Mountain -03
User avatar
ô-Man
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 177
Joined: 25 April 2006, 19:36
Location: Luleå

Post by ô-Man »

Mordecaien wrote:Mjo jag tänkte väl. Hur skulle man klara sig utan airbag? Små snoriga ungar är perfekt som airbag ;)

HMZZZZ tror inte du skulle vara lika tuff om olyckan var framme!!!!!!
Kör så det ryker, nog håller grejorna
Mordecaien
Avancerad nybörjare
Avancerad nybörjare
Posts: 14
Joined: 26 March 2008, 12:55
Location: Lite var stans
Contact:

Post by Mordecaien »

ô-Man wrote:
Mordecaien wrote:Mjo jag tänkte väl. Hur skulle man klara sig utan airbag? Små snoriga ungar är perfekt som airbag ;)

HMZZZZ tror inte du skulle vara lika tuff om olyckan var framme!!!!!!
Nädå, jag har både smällt i träd och voltat så nog vet jag hur det kan gå. Fast änsålänge har jag aldrig kraschat med någon varken bakpå eller framför. Hoppas jag slipper också. Kör aldrig hårt med någon bakpå eftersom jag inte vet om jag skulle klara att någon jag skjutsar dör (eller blir förlamad för den delen) om jag själv överlever. Att man kör ihjäl sig själv är en annan sak.
Ponyfish

Rx1 Mountain -03
Post Reply