Snofed?

Moderator: Mikael

Post Reply
Crusse
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 18
Joined: 15 April 2006, 13:24
Location: Luleå
Contact:

Snofed?

Post by Crusse »

Vems sida är Snofed på egentligen nu när dom har börjat efterlysa skoterförbud?

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel ... Id=4322502

Känns inge bra att "våran" organisation totalt omyndigförklarar alla skoteråkare.
Zumo 550
60Csx
HTC HD2 med GMXT
Mach-Z Millenium
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Snofed?

Post by Mikael »

Läste om det där, man börjar ju undra.

Sedan så är ju detta överförmynderi ett sätt att idiotförklara varenda jäkel i hela landet.
Kan man inte ta ansvar för egna handlingar?

Vilken organisation som helst verkar ju ha huvudet under armen, iaf de som har hand om skotrar.
Tänk om skoterorganisationen skulle vara som båtorganisationen, jäklars vad bra vi skulle ha...
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Re: Snofed?

Post by Andreas »

Som kommentaren jag skrev på NSD: Det är som att sätta en DBF-medlem som ordförande i jägareförbundet...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Re: Snofed?

Post by Andreas »

Hoppsan.
Efter mitt sista inlägg på artikeln, svarade LG klart och tydligt. Han skall kontakta NSD och reda ut saker...
Andreas wrote:LG: Du vill att vi skall se innebörden i denna artikel. Artikelns innebörd är enligt mig och många andra (Citat): Inför "skoterförbud på is" under julhelgen.

Om inte det stämmer bör du dementera denna artikel offentligt.

Du säger också i tidigare inlägg att Snofed är emot förbud, varför är du "för" förbud. Det är inte första gången du har sådana utspel. Problemet med dessa utspel är att du(ni) tappar förtroende.

Vilken person agerar du som i artikeln och i ditt inlägg? Privat eller som representant för Snofed?

Kanske ni måste skaffa hund och prova uppfostra dessa med belöning vs. straff så får ni se skillnaden. (Denna mening skall inte feltolkas, jag är emot djurplågeri)...
Lars-Gunnar Lundvall wrote:På grund av att två människor i min närhet gått genom isen och allt vad detta för med sig så sa jag till reportern att jag helst inte ville att folk skulle vara på isen för att slippa fler tragedier där familjemedlemar rycks ifrån oss under den högtid som julen är. Jag tar aldrig ordet förbud i min mun när det gäller snöskoterfrågor och det vet alla som känner mig. Jag har trots allt varit i snöskoterrörelsen i 20 år och stått på barrikaderna mot nya förbud under hela den tiden. Jag kommer att kontakta NSD i morgon för att reda ut detta var så säker.
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
Post Reply