Tips: Om du har dragkedjor i styrskyddet för att sätta fast det, gör det istället ca 2cm större där dragkedjorna är och använd kardborre istället. Funkar smutt.
Och inte kom det någon GPS idag...suck, då blir det lite stressigt nästa veckan om man ska hinna lära sig hur den fungerar samt att man ska hinna lägga in de program som behövs....åker ju till fjälls på torsdag morgon....
Änteligen!!! Nu har min GPS kommit så jag höll på att krocka på vägen hem från återförsäljaren, ögonen låg bara på GSP:en....
Så nu är det till att läsa på instruktionsboken, prova sig fram, ladda kartor, montera fäste på skotern......och hålla ögonen på leden...hur kommer det att gå???
Det viktigaste är att titta vad du har framför skotern.
När du vet det kan du sitta med näsan i GPSen och bli halvt ihjälskrämd av att en flock med orrar drar iväg 50cm vid sidan om leden.
Nu är den monterad och inte i ögonhöjd. Tog en bit aluminium och bockade ett stag runt styret och fäste det under styret. I och med att jag inte ville förstöra originalstyrskyddet så gjorde jag ett stag som inte ligger emot styret, ca 1 cm spelrum mellan staget och styret. Klädde aluminiumstaget med matt kontaktplast för att det skulle smälta in i det svarta på styret. Staget blev stadigt så det är inga problem att fingra på GPS:en med handskarna på. Blev rätt okej tycker jag själv.
Attachments
Satte fast staget i bultarna som håller styret på plats.
En fråga, hur ser jag Friluftkartan och Skoterledskartan samtidigt på 276:an.....går inte det om jag gjort en rutt? Fick slå av skoterledskartan för att Friluftskartan som visa sig...inställningsfel eller.