Skoterledskartan ovanpå friluftskartan
Moderator: Mikael
Skoterledskartan ovanpå friluftskartan
Jag har en Garmin 60csx som jag just nu både har friluftskartan (icke pro) och skoterledskartan på. Just nu kan jag bara välja om jag vill se friluftskartan eller skoterledskartan. Finns det någon inställning som gör att man kan se lederna från skoterledskartan och detaljerna från friluftskartan samtidigt?
(Kom just hem från jobbet efter en 13 timmars lång arbetsdag, men jag gnäller inte med tanke på att jag får betalt för att köra skoter i strålande solsken )
(Kom just hem från jobbet efter en 13 timmars lång arbetsdag, men jag gnäller inte med tanke på att jag får betalt för att köra skoter i strålande solsken )
När du skickade in lederna, markerade du endast de kartor som heter Snow, Snow2 och Snow3 eller markerade du alla kartor i ledkartan?
Du får endast markera Snow-kartorna och sedan växla till Frilufts och markera de områden där, sedan skicka in allt i GPSen.
Om det sedan är någon speciell inställning man måste göra i 60Csx vet jag inte, jag har inte hört att någon behövt göra det.
Kanske kan någon 60Csx-ägare säga till om det är så?
Du får endast markera Snow-kartorna och sedan växla till Frilufts och markera de områden där, sedan skicka in allt i GPSen.
Om det sedan är någon speciell inställning man måste göra i 60Csx vet jag inte, jag har inte hört att någon behövt göra det.
Kanske kan någon 60Csx-ägare säga till om det är så?
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Det är bara att se till att Snowkartorna är med, Dvs. alltså får South, West, East, North kartorna inte följa med i installationen..Mikael wrote:När du skickade in lederna, markerade du endast de kartor som heter Snow, Snow2 och Snow3 eller markerade du alla kartor i ledkartan?
Du får endast markera Snow-kartorna och sedan växla till Frilufts och markera de områden där, sedan skicka in allt i GPSen.
Om det sedan är någon speciell inställning man måste göra i 60Csx vet jag inte, jag har inte hört att någon behövt göra det.
Kanske kan någon 60Csx-ägare säga till om det är så?
Sen funkar det klockrent på 60Csx.
Zumo 550
60Csx
HTC HD2 med GMXT
Mach-Z Millenium
60Csx
HTC HD2 med GMXT
Mach-Z Millenium
RAM-mount
Var inne på en Garmin orginalhållare till min GPS först, men den var väldigt vek (ialla fall till eTrex-serien), så Granec i Luleå rekomenderade en hållare från RAM (som dessutom var billigare).
Se hur dom ser ut på:
http://www.ram-mount.com/
Min hållare ser ut enligt nedan:
http://65.102.174.116/rammount/productd ... B-138-GA5U
Själva GPS-hållaren är i plast, men armen och fästet till hållaren är i metall.
Jag har ialla fall inte ångrat mig.
Se hur dom ser ut på:
http://www.ram-mount.com/
Min hållare ser ut enligt nedan:
http://65.102.174.116/rammount/productd ... B-138-GA5U
Själva GPS-hållaren är i plast, men armen och fästet till hållaren är i metall.
Jag har ialla fall inte ångrat mig.
Jag har en GSP 60C och jag använder fäste ifrån Ram mount. Hur bra som helst. Jag flyttar den mellan, mc:n, bilen och skotern.
SnowFlax wrote: Nu återstår det att komma på en flyttbar montering av GPSen på jobbskotrarna. Ska testa med en "Bean Bag", men jag misstänker att rutan är ivägen.
Mvh ranchn
Jo, det gör den, men inte så mycket att det är omöjligt att se displayen. Om jag ska vara riktigt kritisk är det kanske lite långt fram till rutan för att komma åt knapparna på gpsen. Det är dock långt ifrån omöjligt.Mikael wrote:Vibrerar inte GPSen då den sitter i rutan, så att det blir svårt att se vid färd?
Har tidigare haft problem med vibrationer då jag har haft GPSen på huven, så numera sitter den i styret.
Efter hårt testande av sugproppsfästet har jag kommit fram till några saker:
- Sugproppen sitter fast väldigt bra, dock måste den fuktas innan den sätts fast i rutan.
- Gängorna som ska förhindra fästet från att ofrivilligt röra på sig lämpar sig inte för skoterkörning då de efter knappt 100 mil (varav ca 50 mil i turistvänligt tempo) har slitits ut. Jag märkte även att justeringsskruvarna tillsist väldigt lätt lossnar, vilket tyvärr blev slutet för mitt fäste.
Det som gör att Gpsen inte rör sig när man skruvat fast skruven är ca 1 mm upphöjningar längst kanten. Dessa upphöjningar har slitits ur pga alla stötar och går förmodligen inte att återställa eftersom de är frästa i plasten.Mikael wrote:Går det inte att byta ut skruvarna mot nån locking-modell?
Eller sätta nån liten mutter för att förhindra att det lossnar.
Eller en mild form av loctite, rosa tror jag den är.
Pröva sätta en låsbricka (en sån där med taggar på) mellan...??Det som gör att Gpsen inte rör sig när man skruvat fast skruven är ca 1 mm upphöjningar längst kanten. Dessa upphöjningar har slitits ur pga alla stötar och går förmodligen inte att återställa eftersom de är frästa i plasten.
Zumo 550
60Csx
HTC HD2 med GMXT
Mach-Z Millenium
60Csx
HTC HD2 med GMXT
Mach-Z Millenium
-
- Ledjägare
- Posts: 6
- Joined: 22 September 2007, 18:58
- Location: Umeå
Kan någon förklara hur man gör så att till och med jag begriper?
Jag har Friluftskartan Pro, markerar alla kartor jag vill ha med och lägger till "Snow kartorna" men jag ser bara antingen eller på skärmen.
Alla kartorna syns i rutan till vänster på skärmen.
Likadant när jag lägger in i GPS:en (Vista Cx)
Hur gör man för att se både ledkartan och Friluftskartan samtidigt på datorn och GPS:en
Jag har Friluftskartan Pro, markerar alla kartor jag vill ha med och lägger till "Snow kartorna" men jag ser bara antingen eller på skärmen.
Alla kartorna syns i rutan till vänster på skärmen.
Likadant när jag lägger in i GPS:en (Vista Cx)
Hur gör man för att se både ledkartan och Friluftskartan samtidigt på datorn och GPS:en