*** Klienten kunde inte ansluta till uppgraderingsservern! *** #1

Questions & Answer.
Här kan du hitta lösningarna på de vanligaste problemen. Uppdateras successivt.

Moderator: Mikael

Användarvisningsbild
Mikael
Moderator
Moderator
Inlägg: 4441
Blev medlem: 13 april 2006, 21:17
Ort: Kalix
Kontakt:

*** Klienten kunde inte ansluta till uppgraderingsservern! *** #1

Inlägg av Mikael » 10 april 2019, 09:53

Gäller om endast denna rad kommer.

Då uppdateringsprogrammet meddelar att inte servern kan nås så kan det vara att för att det är länge sedan du uppdaterade kartan/gammal installation.

Gör då så här:
Leta reda på filen skoterupdate.ini som ligger i samma mapp som uppdateringsprogrammet.
Öppna den med Anteckningar för att redigera. Du kan behöva starta Anteckningar genom att högerklicka på Anteckningar och välja ”Kör som administratör”, dvs om du inte får spara filen.

Ändra texten "address=kalixnet.mine.nu" till "address=skoterupdate.kartman.se"
Kolla också raden ”port=” och ändra till ”port=8088” för säkerhets skull.
Ändra inget annat och spara filen.

Testa nu att uppdatera. Du måste kanske starta ”Uppdatera skoterledskartan” genom att högerklicka på programmet och välja ”Kör som administratör”
Om det inte fungerar eller om du inte klarar av det så kan jag skicka dig en ny installation. Kontakta mig.
/Mikael Nordlund - Kartmannen
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
GPSMAP 276Cx, Montana 650, NuviCam LMT-D * 2, VirbXE, BC30, Oregon450, Forerunner310XT, Forerunner405CX...