Väder beständighet?

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
sarrow
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 104
Joined: 5 September 2007, 16:21
Location: Gagnef

Väder beständighet?

Post by sarrow »

Hur väder tåliga är egentligen Garmins GPS:er? Skicka ett mail till Garmin men jag fick inte ens ett svar :( Har satt fast min 60csx bakom min lilla ruta på min rev 600 xrs -07 i en mobilhållare + att jag har den kopplad till batteriladdningen via ciggkabel. Ska den klara av puderkörning och sen ut o pressa på fjället i -10 grader ? Det är ju inge kul om den haverar, det är ju iaf 4000 kr man kastar i sjön. :?
Garmin monterra med fri pro v.3 och självklart skoterkartan.

Garmin Rino 650 nordic
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Den är vattentät enl IPX-standarden, du kan ha den under vatten i 5 minuter på 1 meters djup och inget skall hända. (Jag har för mig att specatna var nåt sådant)

Jag har kört med min i allt från regn till -25 och den funkar fint. Dessutom har den vart ute på havet i öppen båt också.

Att inte Garmin svarar är inget konstigt, de svarar i princip aldrig på mail. Sketadåligt, tur att deras GPSr är bättre. :)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
sarrow
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 104
Joined: 5 September 2007, 16:21
Location: Gagnef

Post by sarrow »

Mikael wrote:Den är vattentät enl IPX-standarden, du kan ha den under vatten i 5 minuter på 1 meters djup och inget skall hända. (Jag har för mig att specatna var nåt sådant)

Jag har kört med min i allt från regn till -25 och den funkar fint. Dessutom har den vart ute på havet i öppen båt också.

Att inte Garmin svarar är inget konstigt, de svarar i princip aldrig på mail. Sketadåligt, tur att deras GPSr är bättre. :)
Okej då behöver man inte vara orolig då :D ja det är lite kasst att dom ej svarar när man köpt en GPS för flera tusen kronor.
Garmin monterra med fri pro v.3 och självklart skoterkartan.

Garmin Rino 650 nordic
User avatar
TurboTorung
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 120
Joined: 22 February 2007, 09:37
Location: Lycksele

Nöjd med 276:an

Post by TurboTorung »

Har haft den en säsong och jag är helnöjd. Den har varit med på snöiga turer med skoter, älgjakt i spöregn mm och den har aldrig svikit mig än.
Arctic Cat TurboTouring 660 -06
Garmin 276c -07
VW Sharan V6 -02
fredrikl
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 71
Joined: 6 March 2007, 07:39
Location: Malå

Post by fredrikl »

enligt spec:en på min Astro (den bygger ju på en 60Csx) så är den klassad enligt IPx7, vilket ska innebära att den klarar 30 minuter på 1 meters djup.
Post Reply