Polaris

Allt om alla skotrar, dock ej GPS relaterad

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Polaris

Post by Andreas »

Visst finns det väl några polarisägare bland oss forumläsare?

Det pratas en del om Polaris nya egna motor, hur verkar den?
Den som som utvecklat själva. Det skulle vara lite intressant att höra åsikter om detta märke också. Forumet domineras trots allt av Yamaha och Ski-doo (Och för att göran lunken glad: Arctic Cat)...


Jag fick min "avsmak" av Polaris för ratt många år sedan när jag ägde en XLT-SKS. Motorn var helsikes kräsen, och om den tände till men inte startade var det "lögn i h*vete" att få igång skotern...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Post by Strider »

Om det är Polaris Liberty motorer du menar så tycker jag att dom är fungerar mycket bra. Speciellt 700an sägs vara mycket bra byggd. Den går riktigt bra, hänger på flera 800or, men är mycket driftsäkrare än 800an. Vet inte vad mer jag kan säga annat än att jag är mycket nöjd med den.
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

Jo, det är den jag menar. Jag har hört folk säga att den skall vara upp till 20% effektivare än likvärdiga 2-taktare från andra tillverkare.

Låter lite väl mycket.....
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Post by Strider »

Om det är 20% har jag ingen aning om men jag har också hört samma sak att den den ska vara mycket effektiv jämfört med liknande motorstorlekar från andra tillverkare. Men som du sa, 20% låter mycket..
Post Reply