Karta på minneskort

Frågor/problem kring installation och uppdateringar.

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Whovally
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 74
Joined: 24 June 2008, 15:15
Location: Byskogen/Östersund-Vemdalen
Contact:

Karta på minneskort

Post by Whovally »

Jag funderar på att inhandla skoterledskartan till hösten, men jag har en fråga: Det står på första sidan ATT "Kravet för att kunna samköra kartor med skoterledskartan är att du inte har dina kartor på s.k förprogrammerade kort"? Gäller det om man köpt Friluftskartan Pro på ett minneskort? Om man köper Cd:n istället och för över den till ett minneskort funkar det då? Eller måste man ha kartan på det interna minnet? Kan man lägga in Friluftskartan Pro och skoterledskartan på samma minneskort?

Jag funderar på att köpa en Garmin GPSMap 60Csx och det har inte så stort internminne (om den har nåt överhuvudtaget)och undrar om det räcker?
Var negativ, så blir du inte besviken!
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Det är om man köper Frilufts på ett färdigt kort, dvs ingen CD som man INTE kan samköra med skoterledskartan.

Detta är för att i samma veva som man för överkartan från CDn till ett minneskort så skickar man även över skoterledskartan och dessa 'blandas' då ihop och man ser bägge på samma gång.

Har man förproggat kort utan CD så är detta givetvis inte möjligt.

När det gäller 60CSX så är jag osäker på om man kan ha kartor utan minneskort, men å andra sidan så kostar ett tomt SD-kort inte många kronor.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply