RX Warrior med Arctic Pantera 1000 boggie

Allt om alla skotrar, dock ej GPS relaterad

Moderator: Mikael

User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5346
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Jodå, tror också att det går bra. Jag körde med Arctic då jag vet att deras boggie känns mycket bra, framför allt overloadsen.

Jag har för mig att man tappar lite i toppfart med M10, men det spelar mest troligt ingen roll.

Egentligen så är det väl vilken man får tag i som man monterar in, eller?

Allt ifrån Yammas mono till Doos SC4...
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
ranchn
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 332
Joined: 5 November 2006, 20:05
Location: Hällnäs

Post by ranchn »

Ja, tydligen så finns det ett ett nytt märke...
Men än så länge så är det bara Mikael här så har denna nya modellen med namnet YAMACAT eller var det Bolsjevik :lol: .

Image

Varför byta boggi? Duger inte originalet?
Mvh ranchn
rubberhog
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 6
Joined: 29 February 2008, 13:50

Post by rubberhog »

Inte nöjd me original boggien, vill även ha lite mer skidlyft för lössnökörning i backar, ska dit en 44 mm matta
User avatar
ranchn
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 332
Joined: 5 November 2006, 20:05
Location: Hällnäs

Post by ranchn »

Jag klarar knappt att få skidlyft. antigen spinner den eller så gräver den krondiken. Jag är dock helnöjd med boggin på led.
Mer skidlyft med originaboggin torde väl gå att justera sig till. Släppa på balataremmen och dra åt den främre dämparen bör väl hjälpa? Men exakt hur, var och hur mycket kan säkert Mikael berätta för oss.
rubberhog wrote:Inte nöjd me original boggien, vill även ha lite mer skidlyft för lössnökörning i backar, ska dit en 44 mm matta
Last edited by ranchn on 6 April 2008, 19:53, edited 1 time in total.
Mvh ranchn
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5346
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Hjälper inte så mycket att släppa på balataremmarna på en ProAction boggie. Det enda resultatet är att man knäcker W-armen efter ett tag pga för hög brytkraft i W-armen.

Det som motverkar att medarna åker upp är antires-stagen som många kallar dem. Man kan justera dem så att boggien tillåter mera skidlyft tyvärr så får det en nackdel med det som heter matrapp.

Om en ProAction boggie tillåts trycka ihop mycket längst bak så slackas mattan ganska avsevärt.

Jag upplevde det lättare att få medlyft då jag monterade på v-kittet så den växlar på lite bättre.

Min åsikt...
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply