Troligvis den sista skoterturen för denna säsong

Moderator: Mikael

Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Röder

Post by Unisoldier »

Hmm, jag kikade på min ort - där det ser betydligt bättre ut - och gick ut ifrån att ni skulle ha ännu bistrare klimat än här då ni är betydligt längre norrut. Men just nu verkar det ju vara precis tvärt om. Inte desto mindre är det så att vi nu har nått kulmen på den här mildvädersperioden - det törs jag nästan svära på, även om det kommer att vara någon plusgrad ett par dagar till. Inte så att det kommer att bli tvärkallt - men sakta å säkert så.
Läste igår i aftonbladet. Där bekräftar Wolfgang Röder - Aftonbladets väderguru - vad jag tidigare påpekat. Vintern är på väg! Kung bore har bara fått en punka på vägen och har precis hittat fram fälgkorset & domkraften :) .
Om ni har tittat på Röders snötäckningskarta på Aftonbladet så är chansen för en vit jul i Norrland (utom kusten) >95% (mer än 95% chans).
Så lyd mitt råd. Ställ skotern på nån högt belägen plats - så den inte blir så jobbig att skotta fram, leta fram långkallingarna, och ha snöskyffeln redo - för nu bär det av.
Ps. Du behöver inte sitta å hålla i startsnöret så där - gå in å titta på en skoterfilm istället. Ds.
Ride hard - Die free !!
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Re: Röder

Post by Andreas »

Unisoldier wrote:Ps. Du behöver inte sitta å hålla i startsnöret så där - gå in å titta på en skoterfilm istället. Ds.
Det finns inget startsnöre på en RX... :-)
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Post by Unisoldier »

Mikael wrote:Går så hårt åt mina nya styrstål. ;)
Tuffa grabbar kör på rullen :lol:
Ride hard - Die free !!
Post Reply