LITE HÄRLIGA BILDER!

Moderator: Mikael

Post Reply
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

LITE HÄRLIGA BILDER!

Post by Unisoldier »

Tja!
För att spara lite på styrstålen (barmarksföre tar ju som sagt hårt åt dom), samt kompensera för undermåliga väderleksrapporter så tänkte jag lägga in lite bilder från när jag var i Kanada förrförra säsongen början av Mars. Hoppas jag får till det här nu.

Kan för övrigt rekkomendera att ni sparar ihop stålars och åker en vända själv. Helt klart värt varenda krona.
Attachments
Skoterledsskyltning. Var för övrigt något undermålig tycker jag - särskilt avståndsskyltar som dessa. Skylten längst till vänster anger vilken led det är. I Kanada är alla lederna märkta. Denna här kan nog vara A101 men jag är inte riktigt säker.
Skoterledsskyltning. Var för övrigt något undermålig tycker jag - särskilt avståndsskyltar som dessa. Skylten längst till vänster anger vilken led det är. I Kanada är alla lederna märkta. Denna här kan nog vara A101 men jag är inte riktigt säker.
Canada10.jpg (189.25 KiB) Viewed 7824 times
Kraftledningskörning förekom lite här och var. Slätt och fint - inga problem att snitta 200 :)
Kraftledningskörning förekom lite här och var. Slätt och fint - inga problem att snitta 200 :)
Canada11.jpg (122.31 KiB) Viewed 7825 times
Nä, det är ingen helikoperbild. Istället en bild från min sightseeing Toronto. CN Tower - världens högsta byggnad. För att få en referens så har den vita skrapan mitt emot ca 80 våningar och då är ju ändå den en del under min position. Bilar på gatan kan
Nä, det är ingen helikoperbild. Istället en bild från min sightseeing Toronto. CN Tower - världens högsta byggnad. För att få en referens så har den vita skrapan mitt emot ca 80 våningar och då är ju ändå den en del under min position. Bilar på gatan kan
Canada12.jpg (159.48 KiB) Viewed 7823 times
Ride hard - Die free !!
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Mera mums

Post by Unisoldier »

Synd att det bara går att lägga 3 bilder i varje. Här kommer fler.
Attachments
Fikapaus på väg norrut. Blev väl en 40-50 mil per dag.
Fikapaus på väg norrut. Blev väl en 40-50 mil per dag.
Canada13.jpg (224.1 KiB) Viewed 7821 times
Ännu en paus. Nu ännu längre norrut.
Ännu en paus. Nu ännu längre norrut.
Canada1.jpg (112.41 KiB) Viewed 7822 times
Det här är egentligen bara en vanlig dussinbild. Lederna var så här fina och breda överallt. Lovar dyrt och heligt.
Det här är egentligen bara en vanlig dussinbild. Lederna var så här fina och breda överallt. Lovar dyrt och heligt.
Canada2.jpg (115.27 KiB) Viewed 7822 times
Ride hard - Die free !!
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Å mera

Post by Unisoldier »

Mera.
Attachments
Det här är den nordligaste punkten i det sammanhängande nordamerikanska ledsystemet. Man var tvungen att åka 16 mil skoter i absolut ödemark för att komma hit. Det finns ingen mobilteckning så man bör inte åka själv om maskinen rasar. Å leden slutar här s
Det här är den nordligaste punkten i det sammanhängande nordamerikanska ledsystemet. Man var tvungen att åka 16 mil skoter i absolut ödemark för att komma hit. Det finns ingen mobilteckning så man bör inte åka själv om maskinen rasar. Å leden slutar här s
Canada3.jpg (76.05 KiB) Viewed 7821 times
Samma plats som ovan. Bild på  Ragen jag hyrde. Mycke folk hade valt att åka hit denna dag då vädret var kanon.
Samma plats som ovan. Bild på Ragen jag hyrde. Mycke folk hade valt att åka hit denna dag då vädret var kanon.
Canada4.jpg (105.72 KiB) Viewed 7819 times
Här är en bild några mil norr om förra. Som sagt så finns det inga leder här men denna krafledningen brukar vara en av dom få alternativen om man vill friåka och ta sig till avlägsna Inuit(typ eskimå)-byar längre norrut. Detta på grund av att det är väldi
Här är en bild några mil norr om förra. Som sagt så finns det inga leder här men denna krafledningen brukar vara en av dom få alternativen om man vill friåka och ta sig till avlägsna Inuit(typ eskimå)-byar längre norrut. Detta på grund av att det är väldi
Canada5.jpg (143.18 KiB) Viewed 7822 times
Ride hard - Die free !!
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Å mera

Post by Unisoldier »

Saknas lite text.

På bild 12 sak det stå: Bilar syns knappt med blotta ögat.

På bild 5 ska det hänvisa till bilden efter - inte bilden före som jag har skrivit. Dessutom så ska det stå "att det är väldigt skogtrångt här och inte möjligt att sicksacka sig fram på myrar som här hemma då det är dåligt av den sorten. Men några mil längre norrut kommer man till den nordliga trädgränsen å då blir det lättare att friåka sig fram. Dock var jag inte själv så långt norrut. Många åker till just det här stället för att leka av sig en del så det är ganska bra uppkört. Längre norrut där bör man nog ha en mountainmaskin för att ta sig.
Attachments
Kraftledningen norrut. Här vände vi. Nästa större by (ca 1500 innevånare) ligger ca 17 mils friåkning norrut. Därimellan knappt en levande själ.
Kraftledningen norrut. Här vände vi. Nästa större by (ca 1500 innevånare) ligger ca 17 mils friåkning norrut. Därimellan knappt en levande själ.
Canada6.jpg (62.27 KiB) Viewed 7818 times
Vid det här hotellet kunde man välja att bo i Igloo.
Vid det här hotellet kunde man välja att bo i Igloo.
Canada7.jpg (50.21 KiB) Viewed 7817 times
Hotellet ( där det finns Igloos). Det var några i gänget som bodde här, dock så bode jag på ett annat hotell i samma by. (några av nätterna)
Hotellet ( där det finns Igloos). Det var några i gänget som bodde här, dock så bode jag på ett annat hotell i samma by. (några av nätterna)
Canada8.jpg (68.13 KiB) Viewed 7821 times
Ride hard - Die free !!
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Mera åxå

Post by Unisoldier »

På bild 4 sak det stå. Samma bild som nedan - inte ovan.
Sista bilden då då. Men kan scanna några till om ni är sugna.
Attachments
Det står "world #(number) 1 trails". Det kan jag faktiskt köpa. Fanns inte mycka att anmärka på där.
Det står "world #(number) 1 trails". Det kan jag faktiskt köpa. Fanns inte mycka att anmärka på där.
Canada9.jpg (133.95 KiB) Viewed 7817 times
Ride hard - Die free !!
Unisoldier
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 36
Joined: 17 November 2006, 21:54
Location: Krokom

Hmm

Post by Unisoldier »

Bara lite missad text på 3an. Det ska stå att eftersom leden slutar här så är det bara att snällt åka samma 16 mil tillbaks - samma väg.
Ride hard - Die free !!
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5346
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Dessa bilder värmer gott med tanke på skiten som är ute. Har själv i många sagt att man borde åka åt det där hållet och köra lite, men det blir liksom aldrig av.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

:mrgreen: Kändes uppiggande.... Tackar...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
TurboTorung
Ledjägare
Ledjägare
Posts: 120
Joined: 22 February 2007, 09:37
Location: Lycksele

Skadeglädje

Post by TurboTorung »

Jag och en kompis var ute påsken för något år sen, turligt nog körde han bakom mig och hittade bakre boggihjulet. Han blev efter så jag väntade in honom. Han kom flinande med hjulet i högsta hugg. En kisse utan hjul, inte kul tyckte jag. Micke däremot, den spilivinken njöt.
Attachments
Skadeglädje.....men bilden är rätt så arrangerad måste jag tillägga
Skadeglädje.....men bilden är rätt så arrangerad måste jag tillägga
SkadegläjdePåsk2005S.JPG (81.3 KiB) Viewed 7766 times
Post Reply