Tread 2

Frågor, problem och annat rörande GPSn

Moderator: Mikael

Post Reply
orjfor
Nybörjare
Nybörjare

Tread 2

Post by orjfor »

Hej, jag har skaffat en Tread 2 GPS, i köpet ingick skoterledskartan. Jag har nu hunnit prova den på skotern och kartan är till bra hjälp.
Men när jag försöker planera en rutt med Basecamp så stöter jag på problem. Är det någon här som använder Basecamp för att skapa rutter till en Tread 2 (som jag fattar det så är Arctic cat G8 Display också baserad på Tread2)?
När jag kopplar in GSP:en på datorn säger Basecamp att den inte stöder Tread2. Men genom att skapa en rutt i Basecamp och sedan exportera rutten som en gpx-fil för att därefter importera den i Garmin Explorer (Garmins molntjänst) så går det att få in rutten i GPS:en. Men när jag väljer Ruttplanerare och min rutt jag skapat i GPS:en så blir GPS:en i princip svart. Anledningen till det är att Ruttplaneraren inaktiverar skoterledskartan. När jag sedan väljer skoterledskartan igen så är rutten inte med på kartan. Är det någon med en Tread 2 här som lyckats med detta? Hur gjorde ni då?
Det verkar också som att Tread 2 är än mer nerlåst än den tidigare Tread. Jag skrev ett argt mail till Garmin och förklarade hur uselt deras programvara fungerar och fick svar att jag skulle skicka in förslag direkt till deras utvecklare i USA på följande länk: https://www.garmin.com/en-US/forms/ideas/
Jag kommer att skicka in förlag till dem. Om någon mer vill göra det så tänk på att ni behöver skriva på Engelska.
Post Reply