Jag skapar en rutt i Mapsource från A till B till C till D och överför den till Nüvin. Går på Verktyg-Min info-importera rutt från fil och lyfter in min rutt som heter "A till D". Den beräknar och säger "Data har importerats". Så långt allt väl.Det går fint att ladda spår båda vägarna.
Därefter går jag på Vart-Egna Rutter och väljer rutten jag just importerade. Trycker jag på Granska så får jag se översiktskartan enligt följande:

Från A till B och från B till C med spikraka streck alltså. Därefter korrekt ruttning C till D. Beräknad tid helt fel som synes.
Från den här bilden trycker jag Bakåt-Ändra-Räkna om. Oavsett om jag väljer Kortare tid eller Kortare väg så räknar enheten om till följande rutt:

Den tappar alltså bort alla delmålen som jag lade in i Mapsource och som ruttberäknades där. Däremot kan jag lägga in dem i GPSen om jag från ovanstående trycker Bakåt-Lägg in/ta bort stopp och sedan söker upp varje delmål. Men det är ett jäkla pillande att skriva in delmålen på pekskärmen jämfört med att göra det på datorn.
Frågan är alltså om Nüvin inte fixar detta? Det där med raka streck verkar närmast buggigt enligt mig. Nån som kan testa på en Nüvi och se? (Behöver inte vara just en 500)