Har som snabbast petat på min Montana 650 och har hittills upptäckt att Frilufts v2 inte riktigt passar.
Man ser knappt skillnad på vatten och skog. Otroligt få färger används. Stor besvikelse på en vad det verkar mycket bra gps.
Skall testa med Frilufts Pro och se om det blir bättre.
V2 blir ungefär som på en 276c. Hade hoppats på att det det skulle bli som på 278 eller gpsmap620.
Men, man ser poi i högre utzoomningar och man kan dessutom själv välja vilken zoom som man skall börja se dem.
Strömförsörjning via fästet så den hamnar på Apexen till vintern:-)
Mikael wrote:Har som snabbast petat på min Montana 650 och har hittills upptäckt att Frilufts v2 inte riktigt passar.
Man ser knappt skillnad på vatten och skog. Otroligt få färger används. Stor besvikelse på en vad det verkar mycket bra gps.
Det är välan bara till att typa om kartan?
Om du inte giter själv så kan du ju skicka hit Montanan så kan jag gulla med typ-filerna en regnig dag......
Last edited by HMR on 23 July 2011, 06:49, edited 1 time in total.
HMR
Montana, GPSMAP 278, Nüvi 760, eTrex HCx, Nüvi 765, Street Pilot on Android
Läste någon som skrev "typa om" flilufs Pro.
Är detta något jag klarar av eller man måste vara "datahackers" eller liknande.
Vore trevligt med en enkel beskrivning vad som görs och om det finns någon manual att finna.
tomcel wrote:Läste någon som skrev "typa om" flilufs Pro.
Vore trevligt med en enkel beskrivning vad som görs och om det finns någon manual att finna.
Här, http://www.bmwklubben.se/viewtopic.php?f=224&t=4722 , finns länkar till dokument som innehåller exempel på omtypade kartor. Just de omtypningarna syftar till att vägar & stigar skall framträda bättre. Dvs de passar till cykel, MC, ATV och 4WD. De är kanske inte optimala för dem som rör sig mer fritt i naturen - till fots eller på skoter.
HMR
Montana, GPSMAP 278, Nüvi 760, eTrex HCx, Nüvi 765, Street Pilot on Android
tomcel wrote:Läste någon som skrev "typa om" flilufs Pro.
Att göra egna TYP-filer / redigera existerande krävs det viss datorvana. Iaf så man hittar runt i datorn och vet var filerna är, gärna om man kan endel om registret (regedit).