Som standard på alla (vad jag vet) Garmin GPSer så är alla inskickade kartorna påslagna.Andreas wrote: Sedan skall du slå på båda kartorna i GPS'en (D.v.s. Skoterledskartan och firluftskartan).
GPS-UTRUSTNING PÅ SKOTER. RÅD, RÖN & TIPS
Moderator: Mikael
-
- Avancerad nybörjare
-
- Avancerad nybörjare
Skoterledskartan tar mycket liten plats, ca 2Mb då det endast är leder, vindskydd, bensinmackar, isvarningar etc. Det som slukar minne är Friluftskartan (speciellt PRO-versionen).chripopper wrote:Jaha okej perfekt! Hur stor är skoterledskartan? Funderar på hur stor minne jag behöver.
Jag ska ha:
Metro guide
Friluftskartan (gamla versionen)
och skoterledskartan och funderar på att skaffa ett 1Gb minne.
Du klarar dig gott och väl med 1Gb minne och de kartor du skrivit. Antar att du inte skall ha alla Friluftskartor från Smygehuk till Treriksröset i GPSen samtidigt.

/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Det finns styrfästen att köpa till 60in. Dock så är de lite 'plastiga', men det borde gå att knacka till en i rostfritt. GPSen tål vibrationer dock så kan det bli svårt att läsa av displayen om den skakar mycket. Du bör undvika att skalla den med hjälmen
men jag tror den håller för det också, men fästet kan må lite dåligt av det.
Jag har för mig att det har diskuterats i detta forumet om en från Kiruna som har en 60cs med sugproppsfäste i rutan, vilket tydligen funkade ganska bra.

Jag har för mig att det har diskuterats i detta forumet om en från Kiruna som har en 60cs med sugproppsfäste i rutan, vilket tydligen funkade ganska bra.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
OK, tack för svar, ska försöka bocka till nån plåt o fästa den i, den är ju trots allt vatten tät iaf.Mikael wrote:Det finns styrfästen att köpa till 60in. Dock så är de lite 'plastiga', men det borde gå att knacka till en i rostfritt. GPSen tål vibrationer dock så kan det bli svårt att läsa av displayen om den skakar mycket. Du bör undvika att skalla den med hjälmenmen jag tror den håller för det också, men fästet kan må lite dåligt av det.
ja på tomgång vibrerar det lite, tror det går att få bort om man sätter på nån typ av gummi immelan hållaren och instrumentbrädan om man nu kan kalla den det. Ja jag har extern matning. Den lilla rutan skyddar ju iaf från direkt vind på GPS:en. 

Garmin monterra med fri pro v.3 och självklart skoterkartan.
Garmin Rino 650 nordic
Garmin Rino 650 nordic