Varför kan jag inte installera kartan när abb. upphört

Frågor/problem kring installation och uppdateringar.

Moderator: Mikael

Post Reply
ankaon
Expert
Expert
Posts: 84
Joined: 13 December 2006, 15:20
Location: Luleå

Varför kan jag inte installera kartan när abb. upphört

Post by ankaon »

Skulle installera kartan på en ny dator, men det gick inte eftersom mitt abonnemang gått ut.
Tycker att detta är lite konstigt, eftersom jag köpt kartan sedan tidigare, men tycker inte att jag är i behov av dom uppdateringar som görs. MEN kartan borde ju gå att installera iaf.
Polaris Titan Adventure 2018
Garmin 276CX
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Re: Varför kan jag inte installera kartan när abb. upphört

Post by Mikael »

Av den enkla orsaken att den senaste kartan laddas ner automatiskt vid installation.
Skulle inte den spärren finnas så behöver man bara installera om kartan för att kunna 'uppdatera' den.

Och det finns ingen möjlighet att spara varenda version av kartan och hur den är vid varenda datum så att man kan skicka den kartversionen som en specifik användare skall ha just vid sitt abonnemangs utgång.

Om man inte vill abonnera på kartan och betala den pengen för ett helt års uppdateringar så får man istället göra backup på kartan.
Sedan om man vill installera om den så är det bara att köra installationen och sedan ta tillbaka backupen.

Och nä, jag kan inte skicka komplett karta i installationen, de flesta epostservar skulle säcka ihop med en så stor bifogad fil, om de ens tillåter det.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply