Frgåor om uppdatering

Frågor/problem kring installation och uppdateringar.

Moderator: Mikael

Post Reply
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Frgåor om uppdatering

Post by Strider »

"Uppdateringsprogram som används för att automatiskt hämta ner uppdaterade kartor med jämna mellanrum."

Gör programmet det själv med jämna mellanrum eller gör jag det manuellt med jämna mellanrum??
Kan jag uppdatera hur ofta som helst??
Om jag använder olika datorer, kan jag programmen på båda datorerna och uppdatera båda med samma "konto"??
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

Hejsan.
Jag har inte lagt in automatiska hämtningar, så det måste göras manuellt genom att starta uppdateringsprogammet och välja att uppdatera.

Ja, du kan uppdatera hur ofta du känner - Flera gånger per dag till bara nån enstaka gång per säsong. Du bestämmer själv.
Det ingår i prenumerationsavgiften.

Du kan använda uppdateringsklienten på flera datorer men det är rekommenderat att hålla nere det till typ 2 datorer. Om en användare börjar uppdatera samtidigt på flera olika IP nummer så börjar vi undra hur det står till...

Vi kan stoppa tillträde till uppdateringsservern genom ett knapptryck, men normalfallet är att vi inte gör det. Vi litar på att ni använder kartan på rätt sätt och vi agerar inte fildelningspoliser... :)

Summa summarus: Uppdatera hur ofta du vill, och så länge inte programmet kopieras mellan grannskapet så blire bra... Titta bara inte för mycket på GPS'en när du kör - Tallar och granar är så förbaskat hårda och skotrar tenderar till att bli demolerade med möten med träd... :)

Ha det..
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Post by Strider »

Andreas wrote:Hejsan.

Du kan använda uppdateringsklienten på flera datorer men det är rekommenderat att hålla nere det till typ 2 datorer. Om en användare börjar uppdatera samtidigt på flera olika IP nummer så börjar vi undra hur det står till...

Summa summarus: Uppdatera hur ofta du vill, och så länge inte programmet kopieras mellan grannskapet så blire bra... Titta bara inte för mycket på GPS'en när du kör - Tallar och granar är så förbaskat hårda och skotrar tenderar till att bli demolerade med möten med träd... :)

Ha det..
Okej, jag har en stationär och en bärbar dator, så jag tänkte om jag kunde använda båda eller bara den ena. Kommer givetvis inte att missbruka det.
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Inga probs, kör på...
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Post by Strider »

Okej, det låter kanon. Ska skicka ett mail till dig ikväll micke med beställning.
User avatar
Strider
Medelmåtta
Medelmåtta
Posts: 41
Joined: 8 January 2008, 23:16
Location: Luleå/Halmstad

Post by Strider »

För att du skall kunna skapa en upplåsningskod till kartan behöver du min GPS UnitID skrev du.

Betyder det att det inte fungerar om jag byter GPS??
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Både jag och nej. :)

Kartan slutar att fungera men gamla koden JA, men du får givetvis en ny kod till den nya GPSen så kartan slutar inte fungera NEJ. :)
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply