Magellan?

Moderator: Mikael

Post Reply
Guest

Magellan?

Post by Guest »

Jag har förstått att vissa anser Magellans Topo Sweden plus vara bättre än Friluftskartan PRO i layout. Enheten Magellan explorist XL fick mkt högt betyg i Göteborgsposten http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=297918

Frågan är (jag vet att ni är Garmin frälsta) är det någon utsikt att kanske övergå till? Eller kanske tillhandahålla skoterledsinformation kan läggas in i Magellans gränssnitt?
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Magellans topokartor är väldigt noggranna och bra. Jag vet dessutom att det går att göra kartor till Magellan, men inte så mycket mer än det.

Jag har ingen aning om vilka program som skall användas, vet inte heller om Magellan stödjer transparenta kartor så man kan lägga olika kartor ovanpå varandra.

Och till slut, jag har ingen Magellan, så jag har absolut ingen möjlighet att göra kartor till dem.

Men om det nu blir att jag kan i framtiden göra kartor till Magellan, så blir det inte en övergång till Magellan, snarare att jag tillhandahåller kartor till bägge.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
User avatar
Andreas
Site Admin!
Site Admin!
Posts: 372
Joined: 13 April 2006, 21:06
Location: Kalix
Contact:

Post by Andreas »

Det är trots allt ett hobbyprojekt som har utvecklats lite.
Vi får väl se vad som händer nu när Gallileo systemet drar igång
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)
Image
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Ett hobbyprojekt som tar fasiken så mycket mer tid än jag räknat med. :D

Men det är kul att kartan har utvecklas till vad den har blivit.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
guest

Credit

Post by guest »

Ja - ett mkt uppskatta hobbyprojekt kan man väl säga - stor credit till Er!

Gallileo - vad är det?
User avatar
Mikael
Moderator
Moderator
Posts: 5408
Joined: 13 April 2006, 21:17
Location: Kalix
Contact:

Post by Mikael »

Egnos, WAAS. Diffrentiell GPS. Galileo är den Europesiska varianten fast mycket bättre positionerad för oss nordbor.

Dvs GPSens nogrannhet ökas markant. Om du kikar lite i menyerna i GPSen så finns det oftast någonstans tt man kan slå på WAAS/EGNOS.

Då man gör det så söker GPSen upp extra synksatelliter för att bestämma poisition extra noggrant.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Post Reply