Väljer jag att låta GPS:en räkna om rutten då stämmer det.
(det är säkert jag som klantat till det men kan bara inte komma på vad

Moderator: Mikael
Din teori stämmer. Det stora problemet är att Mapsource inte klarar av att autorouta på transparenta kartor. "Autorouting PC" är inte transparent så där fungerar det. GPSn däremot kan autorouta oavsett om kartan är tfansparent eller ej.65nord wrote:Jag har också sett det fenomenet.
Kan det bero på att Mapsourcerutten skapas med "Skoterledskarta Autorouting PC" och i GPS'en finns inte den kartan. Däremot finns en karta i GPS som heter "Skoterledskarta Autorouting GPS" som iofs ser likadan ut, men som från GPS'ens sätt att tolka kartor är en helt annan produkt??
Någon som har en annan teori?
Har du provat att göra rutten i Mapsource med kartan "Skoterledskarta Autorouting GPS" vald?ankaon wrote:Är det bara jag som får detta fel, känns mer och mer som det har kommit efter nån av dom senaste uppdateringarna av kartan.
Spelar ingen roll om jag gör en rutt med delmål eller en på typ 300m efter en helt rak ledsträcka får ändå samma resultat.
Då funkar det, men det är väl knappast lösningen på problemet.65nord wrote:Har du provat att göra rutten i Mapsource med kartan "Skoterledskarta Autorouting GPS" vald?ankaon wrote:Är det bara jag som får detta fel, känns mer och mer som det har kommit efter nån av dom senaste uppdateringarna av kartan.
Spelar ingen roll om jag gör en rutt med delmål eller en på typ 300m efter en helt rak ledsträcka får ändå samma resultat.
Då får du raka streck mellan punkterna i Mapsource, men det bör funka i GPS'en