
Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Moderator: Mikael
Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Jag kommer då inte gå tillbaka! 

Lynx X-Trim SC 900 ACE-19Yamaha RX1 Warrior-07 SÅLD! - Garmin 276c - Yamaha ET 340 -84-Såld-Okelbo 600-76(enstånkare)
- TurboTorung
- Ledjägare
- Posts: 120
- Joined: 22 February 2007, 09:37
- Location: Lycksele
-
- Avancerad nybörjare
- Posts: 14
- Joined: 26 March 2008, 12:55
- Location: Lite var stans
- Contact:
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Var grymt nöjd med Lynx RAVE 550F -06. Gick riktigt bra och med rätt olja var lukten minimal. Fjädringen den har får tyvärr vi Yamaha ägare drömma om i evighter
Gillar dock RX'1an ingen fråga om det men kan mycket väl tänka mig ett det blir en Lynx i framtiden för helt andra syften.
RX'en duger som en Grand touring maskin, en del lek och bus också.
Nu blir den ju kvar ett tag till då man moddat den rätt hårt. Sen är ju en tungmaskin alltid fin att dra pulkan med
Men den är ju inte lätt
Ju sämre leder det var desto roligare var 550n att köra.. kan mycket väl tänka mig en sådan som andra maskin i framtiden.
Eller en 600'a för den delen. Det är rätt kul när man kan bära iväg en maskin på två pers..
Eller varför inte lyfta upp den framtill...Prova det på RX'en hehe...
Visst den saknar Nästan 100hk. 600an saknar ca 30 hk.

Gillar dock RX'1an ingen fråga om det men kan mycket väl tänka mig ett det blir en Lynx i framtiden för helt andra syften.
RX'en duger som en Grand touring maskin, en del lek och bus också.
Nu blir den ju kvar ett tag till då man moddat den rätt hårt. Sen är ju en tungmaskin alltid fin att dra pulkan med

Men den är ju inte lätt

Ju sämre leder det var desto roligare var 550n att köra.. kan mycket väl tänka mig en sådan som andra maskin i framtiden.
Eller en 600'a för den delen. Det är rätt kul när man kan bära iväg en maskin på två pers..
Eller varför inte lyfta upp den framtill...Prova det på RX'en hehe...
Visst den saknar Nästan 100hk. 600an saknar ca 30 hk.
Garmin 276C
RX-1 -05 Warrior GT, Öhlins EC monoshock, Apex dyna mm.
Lynx Rave 550 -06 -Såld
SxViper 700 -02 -Såld
RX-1 -05 Warrior GT, Öhlins EC monoshock, Apex dyna mm.
Lynx Rave 550 -06 -Såld
SxViper 700 -02 -Såld
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
MIn krigare 4T ska säljes
till förmån för husköpet.
Visserligen skulle jag kunna köpa en billigare 2-T, men ikke!
Jag kommer aldrig att köpa annat än en 4-T. Och troligt vis inget annat än än RX heller.

Visserligen skulle jag kunna köpa en billigare 2-T, men ikke!
Jag kommer aldrig att köpa annat än en 4-T. Och troligt vis inget annat än än RX heller.

Last edited by ranchn on 28 December 2008, 20:23, edited 1 time in total.
Mvh ranchn
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Så där ja... Nu är skotern såld.
Min första skoterfira vinter på läääänge.
Jag har visserligen tillgång till skoter, men det är ju bara 2T.

Min första skoterfira vinter på läääänge.
Jag har visserligen tillgång till skoter, men det är ju bara 2T.
Mvh ranchn
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Jadu, har du någon som helst aning om vad du ger dig in på?ranchn wrote:Så där ja... Nu är skotern såld.![]()
Min första skoterfira vinter på läääänge.
Jag har visserligen tillgång till skoter, men det är ju bara 2T.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Jag kommer med all säkerhet att lida av djupa depressioner och svåra abstinesbesvär. Min psykiatriker kommer troligtvis att ta kontakt med min sambo och föreslå ett skoterköp (läs Warrior).Mikael wrote:Jadu, har du någon som helst aning om vad du ger dig in på?ranchn wrote:Så där ja... Nu är skotern såld.![]()
Min första skoterfira vinter på läääänge.
Jag har visserligen tillgång till skoter, men det är ju bara 2T.

Mvh ranchn
Re: Kommer du som kört 4T gå tillbaka till 2T?
Ja risken är överhängade tyvärr men det har inget med antalet takter att göra utan mer på att japanerna väldigt sällan verkar köra sina alster på snö utan fortsätter att släppa skotrar med kanonmotorer men med inte ens halvfärdiga chassin.
Kör Nytro MTX där jag:
1. Moddat/kapat de sinnessjuka fotstegen över bakre delen av förlängningen
2. Rätat upp styrstången... (den liggande positionen kombinerat med fast Puch dakota-styre kan endast en japan som aldrig stått/suttit/sett en skoter konstruerat)
Vad som återstår för att få en SNÖskoter:
3. ny matta, ny matta ny matta. Återigen ett excellent val av Yama. Vi konstruerar en ny mtn-skoter men vi sätter inte dit en matta som alla vet fungerar och har fungerat i 10 års tid (= Camoplast Challenger) utan vi ska vara smartare än andra och sätter dit 2000-talets mesta skitmatta (Maverick)istället .... Ja man funderar hur dom tänker i den uppåtgående solens rike...
4. På något sätt åtgärda snösamlingen som blir under bukskyddet som i sin tur smälter och till slut spränger lös nämnda bukskydd.
5. Mesha igen alla luftinsläpp som på japaners vis är placerade mitt där det här vita lösa, vad hette det nu igen, jo SNÖN virvlar för vidarebefodran in i luftrum och över variatorer.
6. Löjligt stort slidesslitage... att en skoter kan ta så mycket slides år 2009 är en gåta. Mmm det är en lössnöare men att inte ens kunna transportera sig över leder i sakta mak, med isrivare, utan slidesbränna är en stor svaghet. INGEN annan lössnöare har samma grava problem med detta enligt min erfarenhet. Här ska observeras att MTX:en har rätt skapligt med hjul i boggin framförallt om man jämför med konkurrenternas i princip hjullösa lössnöboggis.
7. 0 och absolut 0 förvaring. Man får inte ens med sig en Snickers utan ryggsäck. Detta är 4t-motorns enda nackdel, det bakåtriktade avgasröret som effektivt förstör alla möjligheter till vettig pakethållare
8. Räckvidden. 27 liters tank Yamaha? Whats up with that? I normalt crosscountry-tempo ger det en räckvidd på 8-9 mil. Kombinera detta med punkt 7 (ingen pakethållare=ingen reservdunk) så innebär det att den snåla 4t:aren begränsar hela sällskapets körsträcka.
Kör Nytro MTX där jag:
1. Moddat/kapat de sinnessjuka fotstegen över bakre delen av förlängningen
2. Rätat upp styrstången... (den liggande positionen kombinerat med fast Puch dakota-styre kan endast en japan som aldrig stått/suttit/sett en skoter konstruerat)
Vad som återstår för att få en SNÖskoter:
3. ny matta, ny matta ny matta. Återigen ett excellent val av Yama. Vi konstruerar en ny mtn-skoter men vi sätter inte dit en matta som alla vet fungerar och har fungerat i 10 års tid (= Camoplast Challenger) utan vi ska vara smartare än andra och sätter dit 2000-talets mesta skitmatta (Maverick)istället .... Ja man funderar hur dom tänker i den uppåtgående solens rike...
4. På något sätt åtgärda snösamlingen som blir under bukskyddet som i sin tur smälter och till slut spränger lös nämnda bukskydd.
5. Mesha igen alla luftinsläpp som på japaners vis är placerade mitt där det här vita lösa, vad hette det nu igen, jo SNÖN virvlar för vidarebefodran in i luftrum och över variatorer.
6. Löjligt stort slidesslitage... att en skoter kan ta så mycket slides år 2009 är en gåta. Mmm det är en lössnöare men att inte ens kunna transportera sig över leder i sakta mak, med isrivare, utan slidesbränna är en stor svaghet. INGEN annan lössnöare har samma grava problem med detta enligt min erfarenhet. Här ska observeras att MTX:en har rätt skapligt med hjul i boggin framförallt om man jämför med konkurrenternas i princip hjullösa lössnöboggis.
7. 0 och absolut 0 förvaring. Man får inte ens med sig en Snickers utan ryggsäck. Detta är 4t-motorns enda nackdel, det bakåtriktade avgasröret som effektivt förstör alla möjligheter till vettig pakethållare
8. Räckvidden. 27 liters tank Yamaha? Whats up with that? I normalt crosscountry-tempo ger det en räckvidd på 8-9 mil. Kombinera detta med punkt 7 (ingen pakethållare=ingen reservdunk) så innebär det att den snåla 4t:aren begränsar hela sällskapets körsträcka.
Lynx BD DS 2019
RMK 800 163" 2011
Garmin 276Cx
RMK 800 163" 2011
Garmin 276Cx