Vagnsbultar i mattan
Moderator: Mikael
Re: Vagnsbultar i mattan
Finns det någon möjlighet att se en bild hur vangsbultarna är monterade?
livet är kort gör något roligt
AC XF8000
AC Cf1000 såld, AC trippeltouring såld
gps 45, gpsmap 76cx, Montana 600
AC XF8000

gps 45, gpsmap 76cx, Montana 600
Jag kan fixa några bilder ikväll.puttedyk wrote:Finns det någon möjlighet att se en bild hur vangsbultarna är monterade?
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)

---

Enda skillnaden är att du orkade kapa av det som stack ut utanför bulten... Jag hade slut öl så jag brydde mig inte om det. 

Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Öööhhhh................. kyler du kapskivan med öl ???????????????????????????Mikael wrote:Enda skillnaden är att du orkade kapa av det som stack ut utanför bulten... Jag hade slut öl så jag brydde mig inte om det.
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
runte wrote: Öööhhhh................. kyler du kapskivan med öl ???????????????????????????

Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Dum fråga kanske, men varför kapade du inte bultarna innan du monterade dom?
Polaris XLT SKS -95 (gamla Bettan)
Har följande Garminar:
GPSMAP 276c (skoter/båt)
eTrex Vista (skoter)
Nüvi 250w (bil)
Astro 220 (hund)

Har man inte kört fast har man inte kört skoter
Har följande Garminar:
GPSMAP 276c (skoter/båt)
eTrex Vista (skoter)
Nüvi 250w (bil)
Astro 220 (hund)

Har man inte kört fast har man inte kört skoter
Hmmm, bra fråga. Det är väl för att man förstör gängorna så man måste även putsa för att få dit muttern...StaLin wrote:Dum fråga kanske, men varför kapade du inte bultarna innan du monterade dom?
Jag knackade in en mutter i ett rör, sedan gängade jag fast muttern på bulten som stack ut. Höll fast i röret och sågade. Smutt om f*n....
Jag gjorde så efter jag monterat bultarna...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---

---

Har inte monterat vagnsbultar i någon matta (går tyvärr inte på min, öppna hål) men har ändå ett litet tips, gänga på en mutter på vagnsbulten innan montering, kapa till önskad längd, gänga av muttern och montera, du har nu en tillräckligt bra gängingång för att gänga på muttern utan problemAndreas wrote:Hmmm, bra fråga. Det är väl för att man förstör gängorna så man måste även putsa för att få dit muttern...StaLin wrote:Dum fråga kanske, men varför kapade du inte bultarna innan du monterade dom?
Jag knackade in en mutter i ett rör, sedan gängade jag fast muttern på bulten som stack ut. Höll fast i röret och sågade. Smutt om f*n....
Garmin 45
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
Garmin Nuvi 55
Locus Map
Garmin Tread 8"
Skidoo Expedition Sport
...D.v.s. om man vill kapa innan man monterar...runte wrote:Har inte monterat vagnsbultar i någon matta (går tyvärr inte på min, öppna hål) men har ändå ett litet tips, gänga på en mutter på vagnsbulten innan montering, kapa till önskad längd, gänga av muttern och montera, du har nu en tillräckligt bra gängingång för att gänga på muttern utan problemAndreas wrote:Hmmm, bra fråga. Det är väl för att man förstör gängorna så man måste även putsa för att få dit muttern...StaLin wrote:Dum fråga kanske, men varför kapade du inte bultarna innan du monterade dom?
---

---