Frilufts Pro är låst med kod som baserar sig på kartans och GPSens interna ID. Men du får 2 koder till varje karta, så du kan alltid gå ihop med någon och köpa kartan tillsammans.
Sedan kanske du inte behöver drämma till med 256Mb minne, tar bara lång tid att fylla det.
Men 276C kostar mycket, det håller jag med om, men jag tycker den är värt varenda krona, speciellt om jag jämför med 176C som jag hade tidigare (som kostade lika mycket).
TurboTorung wrote:Använder du din 276 till något annat än till skotern?
Hur funkar det att ladda ner gpsspår över skoterlederna?
Menar du hur du för över det du har kört till datorn?
Eller menar du hur man får in ledkartan (det är en riktig Garminkarta, inte en massa lösa spårfiler) i GPSen?
TurboTorung, Jag köpte Fri Pro, så jag har "plats" till en gps-enhet till på min licens.
Jag skulle vilja ha City Navigator 8, så ett byta skulle säkert kunna göras mellan oss. Resten kanske vi skall ta privat via msn.
Mikael wrote:Frilufts Pro är låst med kod som baserar sig på kartans och GPSens interna ID. Men du får 2 koder till varje karta, så du kan alltid gå ihop med någon och köpa kartan tillsammans.
ranchn wrote:TurboTorung, Jag köpte Fri Pro, så jag har "plats" till en gps-enhet till på min licens.
Jag skulle vilja ha City Navigator 8, så ett byta skulle säkert kunna göras mellan oss. Resten kanske vi skall ta privat via msn.
TurboTorung wrote:Använder du din 276 till något annat än till skotern?
Hur funkar det att ladda ner gpsspår över skoterlederna?
Menar du hur du för över det du har kört till datorn?
Eller menar du hur man får in ledkartan (det är en riktig Garminkarta, inte en massa lösa spårfiler) i GPSen?
Okej, jag kontaktar dig när det blir dags att ladda hem kartan/spåren...måste bara bestämma mig för vilken modell det blir.....
Jag hade en 60CS innan som Sara (sambon tagit över) köpte själv en lätt använd 60CSx för att få plats med div kartor från Gävle upp till Kiruna.
Vi var och körde "hemma" i Lycksele under julen och såg att det saknades digitala leder, nästa tur skall jag spara ner allt på GPSen och se vilka som skall inrappoteras.
Jag vet att det är flera som är intresserade av leder runt kring Lycksele så hjälps vi åt så blir vi en större familj