(Kom just hem från jobbet efter en 13 timmars lång arbetsdag, men jag gnäller inte med tanke på att jag får betalt för att köra skoter i strålande solsken

Moderator: Mikael
Det är bara att se till att Snowkartorna är med, Dvs. alltså får South, West, East, North kartorna inte följa med i installationen..Mikael wrote:När du skickade in lederna, markerade du endast de kartor som heter Snow, Snow2 och Snow3 eller markerade du alla kartor i ledkartan?
Du får endast markera Snow-kartorna och sedan växla till Frilufts och markera de områden där, sedan skicka in allt i GPSen.
Om det sedan är någon speciell inställning man måste göra i 60Csx vet jag inte, jag har inte hört att någon behövt göra det.
Kanske kan någon 60Csx-ägare säga till om det är så?
SnowFlax wrote: Nu återstår det att komma på en flyttbar montering av GPSen på jobbskotrarna. Ska testa med en "Bean Bag", men jag misstänker att rutan är ivägen.
Jo, det gör den, men inte så mycket att det är omöjligt att se displayen. Om jag ska vara riktigt kritisk är det kanske lite långt fram till rutan för att komma åt knapparna på gpsen. Det är dock långt ifrån omöjligt.Mikael wrote:Vibrerar inte GPSen då den sitter i rutan, så att det blir svårt att se vid färd?
Har tidigare haft problem med vibrationer då jag har haft GPSen på huven, så numera sitter den i styret.
Det som gör att Gpsen inte rör sig när man skruvat fast skruven är ca 1 mm upphöjningar längst kanten. Dessa upphöjningar har slitits ur pga alla stötar och går förmodligen inte att återställa eftersom de är frästa i plasten.Mikael wrote:Går det inte att byta ut skruvarna mot nån locking-modell?
Eller sätta nån liten mutter för att förhindra att det lossnar.
Eller en mild form av loctite, rosa tror jag den är.
Pröva sätta en låsbricka (en sån där med taggar på) mellan...??Det som gör att Gpsen inte rör sig när man skruvat fast skruven är ca 1 mm upphöjningar längst kanten. Dessa upphöjningar har slitits ur pga alla stötar och går förmodligen inte att återställa eftersom de är frästa i plasten.