GPS-UTRUSTNING PÅ SKOTER. RÅD, RÖN & TIPS
Moderator: Mikael
- TurboTorung
- Ledjägare
- TurboTorung
- Ledjägare
Ny är det gjort...
Änteligen har jag bestämt mig, och beställt en Garmin 276c, lite minne och en extern antenn. Så nu är det bara att vakta telefonen och vänta på att ÅF-killen ringer och meddelar att grejorna har kommit. Ska försöka hitta mig ett varmgarage och kolla hur jag ska montera fast den. Lite sugen att montera den i stryret men måste kolla lite hur det ser ut under lädret.
Jag glad, kexchoklad!
Jag glad, kexchoklad!

Re: Ny är det gjort...
Kul att du snart har en GPS.
Prata med Andreas och Mikael, de har sina GPS:er i styret.
Du får muta dem. GPS-spår i utbyte med monteringsinfo/tips.
Prata med Andreas och Mikael, de har sina GPS:er i styret.
Du får muta dem. GPS-spår i utbyte med monteringsinfo/tips.
TurboTorung wrote:Änteligen har jag bestämt mig, och beställt en Garmin 276c, lite minne och en extern antenn. Så nu är det bara att vakta telefonen och vänta på att ÅF-killen ringer och meddelar att grejorna har kommit. Ska försöka hitta mig ett varmgarage och kolla hur jag ska montera fast den. Lite sugen att montera den i stryret men måste kolla lite hur det ser ut under lädret.
Jag glad, kexchoklad!
Mvh ranchn
- TurboTorung
- Ledjägare
Ett hett tips på vägen, klipp inte sönder originalskyddet över styret, låt sy upp ett likvärdigt skydd istället, så har du kvar originalet när du ev. skall byta skoter...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)

---

- TurboTorung
- Ledjägare
Jo, då är det inga pengar att prata om, men i sverige e den minst dubbelt så dyr.
Jag köpte en plastkåpa till en Viper (Den som till viss del döljer röret som draget sitter i).
Den jäkeln kostade m in 1000 spänn...
Jag köpte en plastkåpa till en Viper (Den som till viss del döljer röret som draget sitter i).
Den jäkeln kostade m in 1000 spänn...
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---

---

- TurboTorung
- Ledjägare
Du hade rätt, dom saltar delarna lite grann när dom säljs i sverige, 1050 kr för original konstläderbiten över styret.....då är det så att man kollar om att sy en egen.....har ju tillgång till konstläder, spraylim mm. Det enda jag saknar är ett varmgarage att hålla till i för att montera.....suck för att bo i lgh.... 

Arctic Cat TurboTouring 660 -06
Garmin 276c -07
VW Sharan V6 -02
Garmin 276c -07
VW Sharan V6 -02
- TurboTorung
- Ledjägare
- TurboTorung
- Ledjägare
- TurboTorung
- Ledjägare