Tjena.
jag e ju ny i den magiska världen av friluftkartor på gpsen, men jag har hittat nånting om typ filer till densamma.
Verkar bli bättre läsbarhet mot orginalet. Har ej hunnit lägga in frilufts pro på min nuvi 550 men allt som kan göra orginalet bättre måste ju vara bra, eller. Men jag blev lite rädd då jag läste readme filen, verkar som det kan krascha om det inte blir rätt installerat.
nån som har erfarenhet av denna fil/uppgradeing.
Och framför allt, om den e bra och ni rekomenderar den så villl jag veta hur jag gör för att lyckas.
tack för goda tips,
TYP filer till friluftskartan pro.
Moderator: Mikael
Re: TYP filer till friluftskartan pro.
Det som kan hända är att Mapsource inte går att starta.
Detta fel blir om du har redigerat fel sökväg i REG-filen som medföljer TYP-filen, antar att det är en REG-fil som medföljer.
För att ta bort TYP-filen så startar du Regedit (Start->Kör och skriv REGEDIT och tryck sedan enter).
Navigera till 'mappen' "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families"
Sedan beror det på vilket område av Frilufts så klickar du på någon av 'mapparna" FAMILY_779, FAMILY_796, FAMILY_797 eller FAMILY_798.
Till höger så ser du lite text osv. Markera raden som börjar med TYP, högerklicka och välj "Ta bort".
Ta inte bort fel rad bara...
Detta fel blir om du har redigerat fel sökväg i REG-filen som medföljer TYP-filen, antar att det är en REG-fil som medföljer.
För att ta bort TYP-filen så startar du Regedit (Start->Kör och skriv REGEDIT och tryck sedan enter).
Navigera till 'mappen' "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families"
Sedan beror det på vilket område av Frilufts så klickar du på någon av 'mapparna" FAMILY_779, FAMILY_796, FAMILY_797 eller FAMILY_798.
Till höger så ser du lite text osv. Markera raden som börjar med TYP, högerklicka och välj "Ta bort".
Ta inte bort fel rad bara...

/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Var försiktig.
Göra fel i registret = Krash!
Göra fel i registret = Krash!
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)

---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)

Går det att änra tebaks till orginal kartan om man har en typ fils karta installerad i gpsen på ett enkelt sätt att tex bara byta en fil
Eller måste man ominstallera den via MapSource alltså hela kartan (om nån förstår va jag menar
)i en nuvi 500
mvh perokk
Eller måste man ominstallera den via MapSource alltså hela kartan (om nån förstår va jag menar

mvh perokk
Du måste skicka om kartan in i GPSen för att TYP-filens inverkan skall försvinna.
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha RX Warrior -04
Ok då vet jag
mvh perokk
mvh perokk