Kan inte se skoterledskartan i gps:en
Moderator: Mikael
Kan inte se skoterledskartan i gps:en
Jag har fört över kartan (snow) till gps:en (en etrex legend C), men inga skoterleder syns på skärmen. Jag har t.om provat att slå av alla kartor utom snow-kartan, men fortfarande tomt!!!
vad gör jag för fel?
vad gör jag för fel?
Hmm. Malå. När du lagt in kartan, har du endast lagt in den som heter Snow?
Malå ligger i Snow2 kartan, Finland i Snow3.
Packa upp och ladda in medföljande fil i Mapsource, den kommer automatiskt välja alla snow-kartorna. Det du sedan behöver göra är att markera eventuell bakgrundskarta, antingen den som följer med i skoterledskartan eller växla till Friluftskartan. När du är nöjd så skickar du in allt i GPSen.
Packa upp och ladda in medföljande fil i Mapsource, den kommer automatiskt välja alla snow-kartorna. Det du sedan behöver göra är att markera eventuell bakgrundskarta, antingen den som följer med i skoterledskartan eller växla till Friluftskartan. När du är nöjd så skickar du in allt i GPSen.
- Attachments
-
- Snow.zip
- Mapsource fil.
- (252 Bytes) Downloaded 341 times
/Mikael Nordlund - KartMan
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Yamaha Apex X-TX MCX290 -11
Yamaha RX Warrior -04
Mikael wrote:Hmm. Malå. När du lagt in kartan, har du endast lagt in den som heter Snow?
hmm, nu pratar vi om ngt annat tycker jag... vackert väder idag, eller hur... ehh
Hejsan.
Jag upptäckte en sak so du måste göra med installationsprogrammet för att det skall fungera bättre. Idag, så langas typfilen in i C:\Program\Garmin\Snowmobile. Jag rekommenderar att du kontrollerar sökvägen på nyckeln HKLM\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\Snowmobile\Installdir.
Om detta skall kunna hanteras av uppdateringstjänsten måste filerna ligga grupperade i samma katalog.
...Annars bra initiativ med typ-filerna.
Jag upptäckte en sak so du måste göra med installationsprogrammet för att det skall fungera bättre. Idag, så langas typfilen in i C:\Program\Garmin\Snowmobile. Jag rekommenderar att du kontrollerar sökvägen på nyckeln HKLM\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\Snowmobile\Installdir.
Om detta skall kunna hanteras av uppdateringstjänsten måste filerna ligga grupperade i samma katalog.
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---
Yamaha RX-Warrior -06 (fullsmeckad med Öhlinare)

---

-
- Avancerad nybörjare
Fixat! La den i C:\Program\Garmin\ eftersom typ-filerna för friluftskartorna ligger där, hade ingen tanke på att det skulle ingå i installationsprogrammet.Andreas wrote:Hejsan.
Nu kollar installationsprogrammet i registret var på datorn du har installerat skoterledskartan och packar upp alla filer där. Nu skickar den även en "skoterledskartan TYP uninstall" dit.
Och värdet i TYP-nyckeln är installdir\00000001.TYP
Ähum - Hur tusan hamnade min post till chripopper i denna tråd. Helt otroligt, nåja datorer är underbara.... *ironi*
Än så länge kommer den inte läggas in i installationsprogrammet, men i och med att det är ett addon till skoterledskartan ter det sig normalt att lägga även dina typ filer i denna katalog.
En annan sak är att i Windows Vista krävs att man har admin rättigheter för att installera till Program katalogen.
Än så länge kommer den inte läggas in i installationsprogrammet, men i och med att det är ett addon till skoterledskartan ter det sig normalt att lägga även dina typ filer i denna katalog.
En annan sak är att i Windows Vista krävs att man har admin rättigheter för att installera till Program katalogen.
Andreas Nordlund - System developer - Develops with many tools, but mostly using the keyboard.
---

---