Intressant ämne! Halvlångt svar följer, hoppas du orkar läsa.
Får du (på riktigt) högre spänningar än runt 15 volt så har du en trasig voltregulator och då har du antagligen inte en enda hel lampa i skotern

Men det är knappast fallet på en så ny skoter.
Jag höll på med det där i somras och höll på att bli tokig. Mätsiffrorna var totalt ologiska, ibland stack den iväg uppåt nåt sjukt vid högre varv (som för dig), andra gånger SJÖNK spänningen vid högre varv.
Visade sig att man behöver en riktigt dyr och bra voltmeter för att kunna mäta en helvågslikriktad spänning. De flesta fixar det inte beroende på spikar och delvis varierande infrekvens (växelspänningens frekvens är inte alls lika konstant som i vägguttaget).
Spänningen till lamporna håller exakt samma nivå som spänningen i "aux-uttaget". Jag mätte även vid lamporna och helt naturligt lyste lamporna lite starkare vid högre varv. Men voltmetern visade ibland 8-9 volt i det läget. Då la jag bort den
Som sagt, lamporna skulle smälla vid så höga spänningar som din mätare visar. Det faktum att du får så högt som 70 volt på mätaren är ett tecken på att den visar fel (och att du kan bortse från den), runt 35 volt brukar det bli före regulatorn, sällan mer. Hela spänningsregleringen sköts alltså av skotern så du behöver inte sätta dit en sådan själv. Laddaren tål ju ända upp till 32 volt specat. Så länge din voltregulator i skotern fungerar så behöver du bara bekymra dig om likriktningen.
Om du sätter dit en spänningsregulator också, så kommer den givetvis att göra sitt jobb. En sak att ta hänsyn till utan batteri är dock att regulatorerna stjäl runt 1 volt, vilket även likriktarbryggan gör. Har du då under 13 volt ut ur aux-uttaget (tomgång t.ex.) så kommer laddaren att få under 11 volt, vilket gör att GPSen ställer frågan "fortsätt på batteri?". Svarar man inte ja på den frågan inom 30 sekunder så stängs den av. Vilket är rejält störande.
Förslag: Mät växelspänning i auxuttaget och notera vad den lämnar.
Normala värden där = sätt dit likriktarbryggan, ev. kondensator och kör.
Om du får "vansinnessiffror": koppla loss en av kontakterna till strålkastarna och mät växelspänning där också.
Vansinnessiffror där också = skit i den där voltmätaren, montera dit en likriktarbrygga och kör.
Normalt i lamporna = auxuttaget är kopplat före skoterns voltregulator (men det är knappast möjligt).
Rörigt men jag är trött. Hoppas jag inte trampade Mikael på tårna nu!