Raave wrote:Båda kartorna heter exakt likadant, och var o kollade lite idag, när jag markerar vart jag ska blir det ett rosa streck over mina röda leder och det är kanon, rutten hamnar ovanpå skoterleden.
Så det fungerar på Nuvi550 (det var väl en sån du har)?
yes det fungerar, hamnar ovanpå och det röda strecket fylls ut med ett rosa tjockare streck som far ut ca 30-40% på båda sidorna som gör det tydligt, det är även färgat över det röda strecket som är leden, man ser endast det röda strecket svagt om man stannar o kollar noga så ja det fungerar på Nuvi 550
ski-doo summit freeride 800 e-tec '11
Ski-doo renegade 800r back country '10
Tuppliden wrote:Och hur skall jag göra för att få till det?
Har du en Nuvi550 eller Nuvi500 och det inte fungerar?
Har du kollat så att senaste programvaran är installerad i GPSen (dvs med Webupdater från Garmin)?
Jackis wrote:Nu funkar det med senaste software 3.60 till Oregon..
Japp, testade precis detsamma - med v3.60 behövs ej heller semitransparenta TYP-filer, utan allt fungerar klockrent. Dags att ändra till glad gubbe Micke
Tuppliden wrote:Och hur skall jag göra för att få till det?
Har du en Nuvi550 eller Nuvi500 och det inte fungerar?
Har du kollat så att senaste programvaran är installerad i GPSen (dvs med Webupdater från Garmin)?
Får inte till det Har en Nuvi 550 och rutten hamnar under skoterleden.
Har uppdaterat skoterkartan och har uppdaterat programvaran via webupdater till 3.50
Har oxå ändrat TYP-filen till Semitransparent ljusröd men det syns inget bättre.
Kan se den rosa rutten när man ska åka sista biten från leden men inte mer.
Trollet wrote:Jag kör fortfarande med version 3.40, kan du testa att backa till den?
Jag har ingen lust att byta upp mig med tanke på det strul som verkar vara.
Hittar inte var jag kan ladda hem en äldre version till Nuvi'n.
Hur gör du skärmdumpen av det som visas på GPS'n?